Førende High School-udveksling organisation, Explorius, rebrander til Educatius Nordic

FOR ØJEBLIKKELIG FRIGIVELSE

København, 24.11.2023 - Explorius, den førende organisation for High School-udvekslingsprogrammer i de nordiske lande, er glade for at kunne annoncere sin rebranding til Educatius Nordic. Dette strategiske skridt styrker forholdet til moderselskabet Educatius, verdens største organisation dedikeret til High School- og elevudvekslingsprogrammer.

I årevis har Explorius givet utallige nordiske teenagere mulighed for at gå i gang med livsændrende udvekslingsprogrammer over hele verden. Nu løfter Explorius sløret for en ny identitet som Educatius Nordic. Organisationens forpligtelse til ekstraordinær service og støtte til nordiske udvekslingsstuderende forbliver dog uændret, herunder også den oprindelige afrejsegaranti. Denne garanti sikrer, at uanset eventuelle forstyrrelser i verden, vil studerende med Educatius altid have mulighed for at deltage i deres udvekslingsprogram i udlandet.

Educatius skiller sig ud ved at drive sine egne High School-udvekslingsprogrammer på meget eftertragtede destinationer for nordiske teenagere, herunder USA, Australien, Storbritannien, New Zealand, Spanien, Italien, Frankrig og Tyskland. Den globale organisation, der har hovedkontor i Göteborg, rekrutterer og guider 8.000 studerende årligt fra over 50 lande til sine programmer og skaber en problemfri rejse fra drøm til virkelighed. I Sverige driver Educatius, tidligere kendt som Explorius, også et indgående udvekslingsprogram, der byder internationale studerende velkommen, der ønsker at opleve skole, kultur og familieliv i Sverige.

"Vi kunne ikke være mere begejstrede for at forene vores brand for vores nordiske studerende," sagde John Cedergårdh, CEO for Educatius. "Denne rebranding omfavner ikke kun vores arv, men ser også på den dybe indflydelse, vores programdeltagere vil have på verden."

Ud over klasseværelset, er Educatius dedikeret til at have en positiv indvirkning gennem sine udvekslingsprogrammer. At muliggøre uddannelse for flere mennesker og være en katalysator for studerendes succes har været en del af Educatius 'DNA siden starten for 20 år siden. Indenfor virksomheden er der allerede en fond, Aiducatius, der arbejder for at lette adgangen til uddannelse i udviklingslande. Og i marts 2024 lanceres også en fond - Educatius Community Impact Fund - der fremhæver ideer og løsninger fra udvekslingsstuderende selv, der bidrager til en positiv udvikling af samfundet.

"De unge vil gerne gøre en forskel og påvirke samfundet. Med denne fond håber vi at muliggøre og implementere flere af deres ideer," slutter Cedergårdh.

Educatius Nordic, tidligere Explorius, forbliver dedikeret til at skabe livsændrende oplevelser for nordiske teenagere og gøre en positiv indvirkning på verden.