Explorius, johtava lukiovaihdon tarjoaja, muuttuu Educatius Nordiciksi

Explorius, johtava lukiovaihdon tarjoaja, muuttuu Educatius Nordiciksi

[Helsinki], [24.11.2023] - Explorius, Pohjoismaiden johtava lukiovaihto-ohjelmien järjestäjä, on iloinen voidessaan ilmoittaa, että se on vaihtanut nimensä Educatius Nordiciksi. Tämä strateginen siirto lujittaa suhdetta emoyhtiö Educatiukseen, joka on maailman suurin lukio- ja opiskelijavaihto-ohjelmiin erikoistunut organisaatio.

Explorius on jo vuosien ajan antanut pohjoismaisille nuorille mahdollisuuden lähteä huikeisiin lukiovaihto-ohjelmiin eri puolille maailmaa. Nyt Explorius esittelee uuden identiteettinsä Educatius Nordicina. Organisaation sitoutuminen poikkeukselliseen palveluun ja tukeen pohjoismaisille vaihto-opiskelijoille säilyy kuitenkin ennallaan. Oppilailla on jatkossakin turvana lähtötakuu, joka takaa oppilaan vaihtovuoden, vaikka tilanne maailmalla muuttuisikin äkisti.

Educatius erottuu muista tarjoamalla omia lukio-ohjelmia pohjoismaisten nuorten suosimissa kohteissa, kuten Yhdysvalloissa, Australiassa, Isossa-Britanniassa, Uudessa-Seelannissa, Espanjassa, Italiassa, Ranskassa ja Saksassa. Göteborgissa päämajaansa pitävä maailmanlaajuinen organisaatio auttaa vuosittain 8000 opiskelijaa yli 50 maasta toteuttamaan unelmansa vaihtovuodesta ulkomailla. Ruotsissa Educatius ylläpitää myös vaihto-ohjelmaa, johon otetaan vastaan kansainvälisiä opiskelijoita, jotka haluavat tutustua kouluun, kulttuuriin ja perhe-elämään Ruotsissa.

"Olemme erittäin innoissamme siitä, että saamme yhtenäistää brändimme pohjoismaisille opiskelijoillemme", sanoo Educatiuksen toimitusjohtaja John Cedergårdh. "Uudelleenbrändäys ei ainoastaan vahvista perintöämme, vaan myös sitä, että ohjelman osallistujilla on syvällinen vaikutus maailmaan."

Educatius on sitoutunut vaikuttamaan myönteisesti myös luokkahuoneen ulkopuolella vaihto-ohjelmiensa avulla. Jo 20 vuoden ajan Educatius on pyrkinyt auttamaan oppilaita menestymään, samalla mahdollistaen koulutuksen mahdollisimman monelle. Yrityksellä on oma säätiö, Aiducatius, joka työskentelee koulutuksen saatavuuden helpottamiseksi kehitysmaissa. Maaliskuussa 2024 perustetaan myös rahasto, Educatius Community Impact Fund, jossa korostetaan vaihto-opiskelijoiden ideoita ja ratkaisuja, jotka edistävät yhteiskunnan myönteistä kehitystä.

"Nuoret haluavat olla mukana vaikuttamassa yhteiskuntaan. Tämän rahaston avulla toivomme voivamme mahdollistaa ja toteuttaa enemmän heidän ideoitaan", Cedergårdh toteaa lopuksi.

Educatius Nordic, entinen Explorius, on edelleen omistautunut luomaan pohjoismaisille nuorille elämää mullistavia kokemuksia ja vaikuttamaan myönteisesti maailmaan.

Educatius on 20 vuoden kokemuksellaan ja 22 maassa sijaitsevilla toimipisteillään suurin akateemisiin vaihto-ohjelmiin erikoistunut organisaatio. Educatius varmistaa vuosittain vaihto-ohjelmia niin Yhdysvaltoihin, Isoon-Britanniaan, Irlantiin, Australiaan kuin Kanadaankin yli 8000 oppilaalle jopa 60 maasta. Oppilaiden lisäksi Educatius pitää huolen myös isäntäperheiden ja yhteistyökumppaneiden erinomaisesta kokemuksesta vaihtovuoden aikana. Koulutuksen saatavuutta Educatius edistää tukemalla Aiducatius säätiötä, joka auttaa opiskelijoita Tansaniassa, Gambiassa, Brasiliassa ja Ecuadorissa.