Educatius Nordic ilmoittaa Aiducatiuksen luovuusharjoittelusta suomalaisille vaihto-opiskelijoille Kartongissa, Gambiassa.

[Helsinki 30. marraskuuta] - Kouluta, innosta ja luo muutosta. Educatius, joka on maailmanlaajuinen johtaja nuorten lukiovaihto-ohjelmissa, ilmoittaa ylpeänä Aiducatius Creativity Internship -harjoittelun käynnistämisestä St. Martin's Schoolissa Kartongissa, Gambiassa. Tämä ainutlaatuinen tilaisuus, joka toteutetaan yhteistyössä emoyhtiö Educatius Groupin kanssa, korostaa järjestön sitoutumista myönteisen globaalin vaikutuksen edistämiseen transformatiivisten koulutuskokemusten kautta.

Vaikutuksen luominen vaihdon avulla

Joka vuosi jokainen Educatiuksen vaihto-ohjelmaan osallistuva suomalainen opiskelija osallistuu epäsuorasti Aiducatius-ohjelmien tukemiseen. Aiducatius on tukenut St. Martin's Schoolin yhteisöä vuodesta 2009 lähtien.

Joulukuun 1. päivänä käynnistyvä Aiducatius-luovuusharjoittelukilpailu 2023 tarjoaa kansainvälisille vaihto-opiskelijoille, entisille opiskelijoille, opettajille ja ulkomailla Educatiuksen lukio-ohjelmissa oleville paikallisille koordinaattoreille ainutlaatuisen tilaisuuden mennä askeleen pidemmälle – näyttää kykynsä osallistumalla tärkeään projektiin.

Yhteyksien luominen taiteen universaalin kielen avulla

Tämän innovatiivisen harjoitteluohjelman ytimenä on edistää kulttuurien välisiä yhteyksiä taiteen universaalin kielen avulla. Taiteellisella ilmaisulla on vertaansa vailla oleva voima yhdistää yksilöitä eri puolilta maailmaa, ja juuri tähän Aiducatius Creativity Internship pyrkii.

Kuvataide on ollut suuressa kasvussa viime aikoina Länsi-Afrikassa sijaitsevassa Gambiassa. Tämä harjoittelupaikka tarjoaa harjoitteluun osallistuville merkittävän tilaisuuden vaihtaa luovia ajatuksia erilaisesta kulttuurista tulevien opiskelijoiden kanssa.

Mahtava tilaisuus opiskelijoille ja alumneille

Harjoittelun avulla kilpailun voittajat pääsevät mukaan elinvoimaiseen ja ystävälliseen yhteisöön ja saavat samalla tilaisuuden taiteelliseen yhteistyöhön. Kesäkuussa 2024 järjestettävän kahden viikon mittaisen harjoittelun aikana neljä valittua osallistujaa tekevät yhteistyötä taiteellisten taitojen ja luomusten vaihtamiseksi St. Martin's Schoolin oppilaiden ja opettajien kanssa.

Valittujen nuorten mukana on opettaja ja paikallinen koordinaattori Educatiuksen maailmanlaajuisesta verkostosta, mikä takaa kannustavan ja opettavaisen ympäristön. Yhdessä oppilaat ja heidän aikuiset saattajansa lähtevät merkittävälle seikkailulle, jossa he omaksuvat uusia näkökulmia ja laajentavat luovia taitojaan.

Vuoden 2023 kilpailu avataan maailmanlaajuisesti 1. joulukuuta, ja hakemuksia otetaan vastaan 31. joulukuuta asti.

Educatius on 20 vuoden kokemuksellaan ja 22 maassa sijaitsevilla toimipisteillään suurin akateemisiin vaihto-ohjelmiin erikoistunut organisaatio. Educatius varmistaa vuosittain vaihto-ohjelmia niin Yhdysvaltoihin, Isoon-Britanniaan, Irlantiin, Australiaan kuin Kanadaankin yli 8000 oppilaalle jopa 60 maasta. Oppilaiden lisäksi Educatius pitää huolen myös isäntäperheiden ja yhteistyökumppaneiden erinomaisesta kokemuksesta vaihtovuoden aikana. Koulutuksen saatavuutta Educatius edistää tukemalla Aiducatius säätiötä, joka auttaa opiskelijoita Tansaniassa, Gambiassa, Brasiliassa ja Ecuadorissa.