Educatius annoncerer Aiducatius Kreativ Praktikplads for internationale udvekslingsstuderende i Kartong, Gambia

[Copenhagen, 30. november] - Uddan, inspirer og skab forandring. Educatius, en global leder inden for uddannelsesudvekslingsprogrammer for internationale studerende, annoncerer stolt lanceringen af Aiducatius Kreativ Praktikplads på St. Martin's School i Kartong, Gambia. Denne unikke mulighed understreger vores engagement i at fremme positiv global indvirkning gennem uddannelsesoplevelser.

Skab Indvirkning gennem Udveksling

Hvert år bidrager hver studerende, der deltager i et Educatius udvekslingsprogram, indirekte til støtten af Aiducatius-programmer. Aiducatius har ydet støtte til St. Martin's School-samfundet siden 2009.

D. 01. december lancerer vi vores Aiducatius Kreativ Praktikplads som giver internationale udvekslingsstuderende, alumner, lærere og lokale koordinatorer på Educatius high school-programmer en enestående mulighed for at gå et skridt videre – og bidrage til et meningsfuldt projekt.

Skab Forbindelser Gennem Den Universelle Sprog Kunst

Dette innovative praktikprogram sigter primært på at fremme kulturelle forbindelser gennem kunstens universelle sprog. Kunst har en enestående evne til at forene individer fra hele verden, og det er præcis, hvad Aiducatius Kreativ Praktikplads stræber efter at opnå.

Beliggende på Vestafrikas kyst har Gambia oplevet en ny vækst inden for den visuelle kunstscene. Denne praktikplads giver deltagerne en bemærkelsesværdig mulighed for at omfavne udvekslingen af kreative ideer med studerende fra en mangfoldig kultur.

En Enestående Mulighed for Studerende og Alumner

Vinderen af praktikpladsen vil blive en del af et livligt, kunstnerisk og støttende samfund. I løbet af den to-ugers praktikplads i juni 2024 vil de fire udvalgte deltagere samarbejde om at udveksle kunstneriske færdigheder og kreationer med elever og lærere på St. Martin's School.

De udvalgte deltagere vil blive ledsaget af en lærer og en lokal koordinator fra Educatius og Educatius' globale netværk for at sikre et støttende og uddannelsesmæssigt miljø. Sammen vil studerende og deres ledsagere begive sig ud på et bemærkelsesværdigt kunstnerisk eventyr, der omfavner nye perspektiver og udvider deres kreative horisonter.

Ansøgningen til praktikpladsen åbnes globalt den 1. december 2023 og vi accepterer ansøgninger frem til d. 31. december.