Skal din virksomhed være en del af IDA Accelerator?

Vil du have fingrene i en studerende til et studiejob, et praktikforløb eller et mindre projekt i din virksomhed? Så er IDA Accelerator noget for dig. Programmet har fokus på både it, idræt, sundhed, biologi m.fl. Virksomheden Life-Partners, der er medlem af Welfare Tech, har allerede grebet muligheden.

IDA Accelerator er et program, der bygger bro mellem studerende og erhvervslivet. Det sker ved at give virksomheder mulighed for at tilbyde studiejobs, praktikforløb eller projektsamarbejder til fagforeningen IDA’s mere end 32.000 studerende medlemmer via IDAaccelerator.dk

Nye på øjne på udfordringerne

Virksomheden Ohmatex, der integrerer elektronik i tekstiler, er allerede del af IDA Accelerator og samarbejder i dag med idrætsstuderende.

- Vi værdsætter i høj grad indsigten i de nyeste metoder og fremgangsmåder, som de studerende bringer med sig. Deres nysgerrighed og hjælp giver os mulighed for at afsøge områder i dybden, som vi ellers ikke altid har mulighed for at prioritere i hverdagen, siger Henrik Søgaard, R&D Manager i Ohmatex.

For mange virksomheder er motivationen netop, at de studerende kommer med den nyeste viden og de nyeste metoder inden for deres felt og griber virksomhedens udfordringer an på en anden måde. Samarbejdet med studerende giver også virksomheden mulighed for at få input til forskellige udfordringer, fortæller Henrik Søgaard.

- Ohmatex arbejder inden for et nichemarked og der er mange spændende vinkler, der kan udforskes. Derfor samarbejder vi gerne med studerende fra mange forskellige retninger, siger Henrik Søgaard.

Life Partners – en del af Welfare Tech

Fra Welfare Techs egne rækker, har kommunikations- og it-virksomheden Life-Partners A/S valgt at samarbejde med it-studerende og blive en del af IDA Accelerator.

- Vi vil rigtigt gerne lave samarbejde med studerende, fordi vi tror på, at vi kan udfordre hinandens mindset og tilgang til metoder og nye anvendelses og tekniske muligheder. Med andre ord spiller vi hinanden bedre, siger Bo Iversen, marketingmanager i Life-Partners, Bo Iversen.

Sådan gør du

Har din virksomhed et studiejob, et praktikforløb eller et projektsamarbejde, er du velkommen til at sende et opslag til IDA.

De opslag, du ønsker at få lagt op på platformen, skal sendes til Linda Pedersen på lmp@ida.dk eller hør nærmere på T. +45 9153 8873.

Det er gratis at have opslag tilgængelig på platformen.

Life-Partners og IDA er medlem af Welfare Tech.