Forestillingen Robin Hood skyder nyt teater i Nordsjælland i gang

Forestillingen Robin Hood skyder nyt teater i Nordsjælland i gang

Det er en stor livsdrøm, der går i opfyldelse, når kunstnerisk leder Chris Skytte til sommer byder publikum velkommen til Nordsjællands Teaters første forestilling.

Tusmørket sænker sig, faklerne tændes, og et forventningsfuldt publikum finder deres pladser. Musikken begynder, og Robin Hood rider ind på scenen. Sådan lyder det, når Chris Skytte skal sætte ord på den drøm, der til sommer bliver til virkelighed.

”Vi har jo været i gang i kulisserne med det her projekt i flere år, men det er alligevel en vild følelse, at vi nu endelig kan løfte sløret for den gode nyhed,” fortæller Chris Skytte, der er stifter af det nye teater. Han har en god portion erfaring fra teaterverdenen med i bagagen og har de sidste 14 år instrueret og skrevet tekst og musik til en række udendørs sommerforestillinger forskellige steder i landet. Siden han flyttede til Tisvildeleje i 2014 har drømmen været at stifte et teater med base et sted i Gribskov.

Alt et bræt

Robin Hood spiller fra d. 12. til den 30. juli den kommende sommer, og det bliver Fredbogård i Græsted, der kommer til at danne de naturskønne rammer omkring forestillingen.

”Vi har ledt længe efter det helt perfekte sted at lave udendørs teater i Nordsjælland, og Fredbogård opfylder det hele både i forhold til at bygge en teaterscene midt i naturen og gode transportmuligheder. Og så er det en ekstra bonus, at folkene bag Fredbogård Fonden har valgt at gå ind og støtte op om projektet og dele ud af alle deres erfaringer med at afholde store events,” fortæller Chris Skytte, der også har fået støtte af Gribskov Kommunens samskabelsespulje og Græsted Veterantræf, der blandt andet udlejer udstyr til teatret til en opstartsvenlig pris.

Chris Skytte har herudover selv været i egen lomme for at få teaterdrømmen til at gå i opfyldelse.

”Jeg har den holdning, at skal man gøre noget, skal man gøre det ordentligt, så nu sætter jeg alt på et bræt for det her projekt,” forklarer Chris Skytte, der har skrevet kontrakt med en række professionelle skuespillere, der kommer til at spille de større roller i forestillingen. På listen finder man bl.a. navne som Bjarne Henriksen, mange sikkert kender fra Badehotellet, Joakim Knop fra Anja og Viktor-filmene samt den populære musicalsanger Henrik Launbjerg. Det er dog vigtigt for den nye teaterleder, at der også er plads til lokale skuespilkræfter i det nye teaterprojekt. Derfor var der inviteret til åben audition på forestillingen tilbage i marts, hvor de sidste roller blev besat.

”Robin Hood er en magisk helhedsoplevelse for hele familien, hvor alle kan lade sig forføre af stemningen og drømme sig hen til den tid, hvor Robin Hood og hans folk indtog Sherwood skoven,” siger Chris Skytte og afslutter med ønsket om at rigtig mange har lyst at til tage hele familien under armen og lægge vejen forbi, når Robin Hood indtager Gribskov den 12. juli.

Om forestillingen:

Spilleperiode: 12.-30.juli (tirsdag-søndag kl. 19.30)

Billetpris: 215 voksne 140 børn (anbefales fra. 6 år og op)

Varighed: 2 timer 15 min. inklusive pause

Sted: Fredbogård, Holtvej 40, 3230 Græsted

Genre: Familiemusical

Producent: Nordsjællands Teater

Manuskript: Mikkel Vadsholt og Thomas Milton

Musik Chris Skytte

Instruktion: Thomas Milton

Medvirkende: Rene Wormak, Matilde Zeuner, Bjarne Henriksen, Joachim Knop, Gordon Kennedy, Mikkel Vadsholt, Henrik Launbjerg m.fl.

Billetter til Robin Hood kan købes her: www.nsjteater.dk via billetten.dk.

For yderligere information og spørgsmål, kontakt venligst:

Teaterleder Chris Skytte, 26847001, c.skytte@mac.com

Presseansvarlig, Lærke M. Rosenberg, 51947965, kontakt@nsjteater.dk