Nye forbrugstal viser, at OL Paris 2024 var godt for turismen

Nye forbrugstal viser, at OL Paris 2024 var godt for turismen

I takt med, at OL Paris 2024 sluttede søndag, kan Visa, officiel betalingsteknologipartner for OL og de Paralympiske Lege, nu dele friske forbrugstal om den positive påvirkning OL har haft på turismen og forbruget i Frankrig. Ikke alene tiltrak Paris 42 % flere Visa-kortholdere i den første uge af OL sammenlignet med samme periode året før, men de andre franske værtsbyer oplevede også en markant vækst i besøgende og køb. Især fra turister, der var til stede ved OL-konkurrencerne.

Paris cementerer sin førerposition som global turistdestination[1]

• 42 % stigning i antallet af Visa-kortholdere, som rejste til Paris i den første uge af OL Paris 2024 ift. samme periode året før.
  • Andre værtsbyer nød også godt af OL-turismen, hvor Lille så en stigning af besøgende på 188 %, Saint-Etienne 150 %, og Marseille 48 %.
  • Største stigning af OL-turister fra ét land var USA med +72 % ift. samme periode året før.
  • I Europa tog flest fans fra Storbritannien og Tyskland turen til Frankrig +53 % ift. samme periode året før.

Top 3 OL PARIS 2024-forbrugsmønstrer[2]

1. Visa-kortholdere købte mere i Paris sammenlignet med sidste år. Største forbrugsstigning stod rejsende fra Storbritannien for med +42 % ift. året før efterfulgt af turister fra Latinamerika (+34 %) og USA (+32 %)
  2. Visa-kortholdere, der var til stede ved OL-konkurrencer, købte 20 % mere end dem, der ikke var on-site. 39 % af de europæiske turister (franskmænd undtaget) købte mere end året før.
  3. Restauranter i Paris oplevede den største vækst i forbrug fra året før, med en stigning på hele 49 %.

Charlotte Hogg, Chief Executive Officer hos Visa Europe, siger:

“Vores data viser, at afholdelsen af OL har givet en markant stigning for den parisiske økonomi. Paris har ofte været verdens mest besøgte by, men jeg er sikker på, at den fantastiske oplevelse ved at være i byen under OL eller se konkurrencerne fra en af de mange ikoniske lokationer på afstand vil tiltrække mange flere turister til Paris i årene, der kommer. Som en stolt OL- og Paralympiske Lege partner har Visa leveret sikre og stabile betalingsløsninger for de besøgende, og vi er glade for at have spillet en rolle i gøre dette års OL til en uforglemmelig oplevelse.”

Visas opgave med at stille betalingssystemer til rådighed under OL og de Paralympiske Lege kræver en robust og venue-specifik plan kombineret med drift i stor skala. I tæt samarbejde med den Olympiske Komite over de seneste tre år har Visa bygget et skræddersyet betalingsnetværk i og uden for Paris, som har gjort det muligt at håndtere trådløse Visa-betalinger i 3.500 salgssteder på tværs af 32 OL og 16-Paralympiske venues.

Visa har desuden lanceret Visa Go appen, der forbinder tilskuere og turister med lokale virksomheder under OL. Appen kan downloades her: https://go.paris.visa.com/home

[1] Figures compare the periods from 2024-04-01 to 2024-08-02 with 2023-04-01 to 2023-08-02

[2] Figures compare the periods from 2024-04-01 to 2024-08-02 with 2023-04-01 to 2023-08-02.

About Visa
Visa (NYSE: V) is a world leader in digital payments, facilitating transactions between consumers, merchants, financial institutions and government entities across more than 200 countries and territories. Our mission is to connect the world through the most innovative, convenient, reliable and secure payments network, enabling individuals, businesses and economies to thrive. We believe that economies that include everyone everywhere, uplift everyone everywhere and see access as foundational to the future of money movement. Learn more at Visa.com.

Om Visa Europe

Visa Europe er en virksomhed, der leverer betalingsteknologi og som ejes og drives af medlemsbanker og andre udbydere af betalingstjenester fra 37 lande i Europa.

Visa Europe arbejder aktivt med den teknologiske udvikling for at skabe de tjenester og den infrastruktur, der gør det muligt for millioner af europæiske forbrugere, virksomheder og offentlige institutioner at gennemføre elektroniske betalinger. Medlemmerne er ansvarlige for at udstede kort, herunder til forhandlere, og for at træffe beslutninger om gebyrer for kortholdere og detailhandlere. Visa Europe er den største transaktionsprocessor i Europa, ansvarlig for at behandle mere end 16 milliarder transaktioner årligt – med en rate på 1,627 transaktioner per sekund i perioder med spidsbelastning.

Der er mere end 500 millioner Visa-kort i Europa og én ud af hver 6 euro der bliver brugt, sker med et Visa-kort. De samlede udgifter på Visa-kort overskrider 2 billioner euro årligt, med 1,5 billioner brugt ved betalingsterminalen.

Siden 2004 har Visa Europe været adskilt fra Visa Inc. og er en selvstændig virksomhed i Storbritannien med en eksklusiv tidsubegrænset licens i Europa. Begge virksomheder arbejder i fællesskab på at gøre globale Visa-betalinger tilgængelige i mere end 200 lande og territorier.

For mere information besøg www.visaeurope.com og @VisaEuropeNews.