VEGA, Öresundsfestival & Debaser præsenterer
VEGAs succesfulde 50‘er-fest kommer til Öresundsfestival
Vild ungdom, swing, jitterbug eller lindy hop. Der er plads på dansegulvet til det hele, når VEGA rykker sin succesfulde 50’er-dansefest til Debaser i Malmø under Öresundsfestival fredag den 10. maj.

Der er god grund til finde vej til Debaser i Folkets Park under Öresundsfestival. VEGA inviterer sammen med den malmøske klub til en dansefest af den mere kuriøse slags. Tænk knallertbander, piger i strutskørter, rullende hofter, opsat hår, rock'n'roll, dans og vilde twist-fester.

Pop-crooners, rockabillies, lindyhoppers og jazz-poeter: The Beatophonics spiller under festen ægte 50’er-rock’n’roll for de dansende, og Fröken Mia viser sit forrygende Hula Hoop Show. Cille Veje og Mama Sally spiller et swingende 50’er-dj-sæt, og måske der bliver plads til en dansekonkurrence undervejs.

Kæmpesucces kommer til Malmø
Ideen til 50’er-festen fik VEGA sidste år, da de for første gang afholdt et lignende arrangement i egne lokaler under festivalen Golden Days. Mere en 2000 udklædte gæster festede og dansede natten lang. Malmøs danseglade 50’er-fans skal ikke snydes for denne oplevelse, derfor flytter festen for en stund over broen og byder op til fælles svensk/dansk dans.

“VEGA afholdt i september en kæmpestor 50'er-fest i alle VEGAs sale. Arrangementet var en overvældende succes, og det viste sig, at der var rigtig mange festglade mennesker, der elskede at bevæge sig tilbage i tiden med jitterbug og swing, rockabillies, croonere og store balkjoler. Den oplevelse vil vi gerne genskabe på årets Öresundsfestival, især for at give de mange danseforeninger i både Malmø og København, der dyrker 50'erne, muligheden for at deltage i ét fælles arrangement med svenske og danske musikere og optrædende”, fortæller Lene Kristoffersen, booker i VEGA. “Vi glæder os til at se Folkets Park tryllet tilbage til 50'erne for en aften”.

Mere om Öresundsfestival
Öresundsfestival afholdes den 10-11. maj 2013 på spillestederne Kulturbolaget (KB), Babel, Sankt Johannes Kirke, Far i Hatten og på Debaser (inde + ude). Alle venues ligger i kort gå-afstand fra Folkets Park i Malmø og tæt ved togstationen ‘Triangeln’ (direkte tog fra København).

På Öresundsfestival kan du bl.a. høre: Agnes Obel, Babian,, Big Fox, Broke, Chords, Fallulah, Fastpoholmen, Folkeklubben, Helt Off, Hårda Tider, Iceage, Jazz på svenska v. Jens & Anders Johansson, Kashmir, Linkoban, Looptroop Rockers, Mø, Panda da Panda, The Eclectic Moniker, The Hector, This is Head, When Saints Go Machine. Se hele Öresundsfestivals line-up på www.oresundsfestival.com

Öresundsfestival afholdes for andet år i Malmø. I festivalens to dage vil der blive præsenteret 40 af de mest interessante musiknavne fra Øresundsregionen. Programmet kurateres af ledende musikaktører fra regionens spillesteder og festivaler: Debaser (SE), Kulturbolaget (SE), Far i Hatten (SE). Babel (SE), VEGA (DK), Strøm (DK), Roskilde Festival (DK), Amager Bio / BETA2300 (DK) og Rust (DK).

Billetter sælges som dagsbilletter til 150 SEK / 130 DKK og partout til 250 SEK / 220 DKK + gebyr via Billetlugen.