Immersiv lyd i Ideal Bar

VEGA går forrest med immersiv lyd i Ideal Bar

VEGA viser vejen for fremtidens musikliv og skubber grænserne for, hvad en koncertoplevelse kan være, når Ideal bar bliver det første livevenue på klubscene niveau, der etablerer immersiv lyd som en fast mulighed. Det betyder, at nyere og upcoming artister og bands også får muligheden for at arbejde med et immersivt lydanlæg.

VEGA vil være på forkant med udviklingen. Med det nye lydsystem kan VEGA tilbyde kunstnerne at arbejde med immersiv og rumlig lyd og dermed opnå erfaring med, hvad formatet kan i koncertsammenhæng. Mens publikum kan se frem til vildere og rigere lydoplevelser til koncerter i Ideal Bar.

Med en udvidelse af det eksisterende anlæg fra et stereosystem til et immersivt system med udgangspunkt i Dolby Atmos, har VEGA i Ideal Bar installereret i alt 18 højtalere, som kan konfigureres på flere måder. Det nye immersive lydanlæg skaber et lydtæppe, der giver publikum en rigere og fyldigere koncertoplevelse.

Den immersive oplevelse betyder både, at VEGA nu kan facilitere koncerter komponeret til og opført i immersiv lyd, samt uddanne elever, teknikere og musikere i at arbejde med det nye lydformat. Desuden kan vi skabe livemusik i værkformat, hvor musikere kan udkomme som installationer og give mulighed for at lave lyttesessioner, hvor publikum hører plader udgivet i Dolby Atmos.

VEGA præsenterer et helt efterårsprogram, hvor vi har inviteret en række artister til at udforske den nye immersive lyd.

September:

07.09 Sitrekin

14.09 Gold Panda

23.09 Mona Moroni

26.09 Caspar Clausen + Gaspar Claus (JC)

30.09 John Cxnnor

Oktober

01.10 John Cxnnor

29.10 SØSTR

18.11 Troels Abrahamsen + Peter Albrechtsen

23.11 Univers

December

TBA - Talk om projektet

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.