Ung, britisk popsensation kommer til København

Ung, britisk popsensation kommer til København

VEGA Præsenterer
Ung, britisk popsensation kommer til København.
I kølvandet på hendes første EP udgivelse, er 23-årige Shura nu klar til at spille for sine danske fans, når hun torsdag den 17. december spiller koncert i Ideal Bar.

Shura er en 23-årig londonbaseret sangerinde, sangskriver og producer, som går under det borgerlige navn Aleksandra Denton. Hun udgav sidste år sin første single ”Touch”, der er blevet mere end vel modtaget. Siden er det blevet til 5 singleudgivelser og én ep – White Lights. Shura gav i sommer en fantastisk optræden som hovednavn på Trailerpark Festival.

Sangerinden, der har både engelske og russiske gener, er altid inde over de ting hun laver. At skulle udgive noget hun ikke selv har haft indflydelse på, er ikke en mulighed for hende. Hun kan godt lide idéen om at samarbejde med folk, der kender hende godt – det ses bl.a. i musikvideoen til førstesingelen ”Touch”, hvor 15 af hendes bedste venner er med.

Et tekstunivers alle kan forholde sig til
White Light” er også titlen på én af sangene på ep-en af samme navn. Den er et bevis på hendes musikalske alsidighed, når hun tager et modigt skridt ud af den lumre soveværelses-R&B, som vi har hørt på de tidligere udgivelser, og bevæger sig over i et mix af Arthur Rusell-inspireret disco, poppede toner og bølgende rock á la The War On Drugs.

Når Shura skriver sine tekster, er det på et niveau hvor, alle kan følge med. Det er lyrik, der ærligt og åbent diskuterer intimitet, kærlighed og forhold. Emner som Shura mener, at vi alle gennemgår, men oftest med den forestilling om, at der ikke er andre som har det på samme måde. Det er derfor den slags musik er til – for at huske hinanden på, at vi sjældent er alene om vores følelser og tanker.

Fakta om koncerten
Shura
Torsdag 17. december kl. 21.00
Ideal Bar, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
140 kr. + gebyr
Forsalget starter onsdag den 21. oktober kl. 10.00 via VEGAs hjemmeside og Billetnet.
Læs mere om koncerten og køb billet.