Teitur genfinder debutalbummets Josephine, poesi og flyvemaskiner i VEGA
I 2003 udgav den færøske singer/songwriter det roste debutalbum Poetry & Airplanes. Nu tager han igen fat på debuten og opfører hele albummet fra start til slut i Store VEGA den 30. september.

I starten af juni spillede Teitur for første gang hele debutalbummet Poetry & Airplanes ved en koncert i Tivoli. Det var en stor oplevelse for den melankolske sangskriver og de mange fans, der i årevis har ventet på at høre debutens 13 år gamle numre. Den 30. september gentager han successen, når albummet opføres med band og strygerkvartet i Store VEGA.

Benzin på et knust hjerte
Teitur debuterede tilbage i 2003 med med Poetry & Airplanes, der med sine skrøbelige og melodiøse lyd kastede adskillige hits af sig som den vemodige ”Josephine” og ”I Was Just Thinking”.

Albummet fik store roser med på vejen og sendte Teitur verden rundt både med egne koncerter og som support for blandt andre John Mayer, Susanne Vega og Rufus Wainwright. Netop John Mayer var meget begejstret for den følsomme færing og udtalte, at:

"It may be one of the best albums to come around in the last five years...Music like this is jet fuel on the fire of a broken heart. Even if you think the flame has died, there's at least one lyric that'll hit that last hot spot, and then you'll find yourself as fucked as you were the day you lied and said you never wanted to see her again. Enjoy.”

Siden debuten har Teitur udgivet seks album og senest den legesyge Story Music, der udkom for tre år siden. Poetry & Airplanes er nu blevet genudgivet, og derudover arbejder Teitur på nyt materiale sammen med en indtil videre hemmelig samarbejdspartner.

Teitur (FO)
Fredag den 30. september kl. 20.00
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
250 kr. + gebyr
Forsalget starter torsdag den 14. juli via VEGAs hjemmeside og Ticketmaster.
Læs mere om koncerten og køb billet

VEGA er et regionalt spillested, der ejes og drives af den erhvervsdrivende fond Koncertvirksomhedens Fond, som er skabt med det ene formål at drive koncertvirksomhed. Årligt løber der omkring 330 koncerter og begivenheder af stabelen i VEGA.