Ron Pope deler ud af dybde og inderlighed i Lille VEGA

Beatbox Concerts & VEGA præsenterer:
Ron Pope deler ud af dybde og inderlighed i Lille VEGA
Internet-sensationen Ron Pope har fuld fart på karrieren, og han har på få år vist sig at kunne slippe velskrevne albums i en lind strøm. Til næste år får det danske publikum fornøjelsen af den amerikanske singer/songwriter, når han spiller i Lille VEGA den 23. januar.

Produktiv sangskriver med nyt album
I foråret udgav pop og rock-singer/songwriteren Ron Pope sit niende album på bare fem år. Amerikaneren har med andre ord bevist, at han er gjort af et helt specielt stof og er produktiv, som få musikere på scenen i dag.

Trods det, at han allerede har mange albums bag sig, er potentialet hos den knapt trediveårige sangskriver fortsat intakt og imponerende. Det fornemmer man tydeligt på Popes seneste udspil, Atlanta (2012).

Atlanta udkom tilbage i april og meldte sig dermed ind i rækken af udgivelser, som udover de mange albums også tæller 145 singler. Værket har internationalt fået flotte anmeldelser, og hver gang følger der roser med til Popes evner ud i sangskrivningens kunst. Lyt fx til sange som ”City In Motion” og ”Tears of Blood”, hvor Ron Popes stemme og bundsolide melodier kommer til sin ret.

En internet-sensation
Som et stødt stigende antal kunstnere har Ron Pope nydt sit gennembrud på internettet. Tilbage i 2006 blev sangen ”A Drop In The Ocean”, som Pope skrev sammen med Zach Berkman, på kort tid en vaskeægte internet-darling.

Efter at have mødt overvældende medgang i cyberspace begyndte den dengang blot 23-årige musiker at arbejde sig frem i mod den succes i sin solokarriere, som han i dag også nyder på livescenen verdenen over.

Før han tog musikken op som mere end en hobby, var Ron Pope efter sigende stille og lidt indadvendt, men dyrkede kunstnere som The Band, Stevie Wonder og Bob Dylan. Alt dette var med til at lægge grundstenene for inspirationen til den musik, Pope skriver i dag.

Ron Popes musik kendetegnes af de gode popmelodier kombineret med bluesy guitarriffs og et feel for folk-musik. Han skriver sange, der inspirerer og rører hans publikum og fortæller med dybde og inderlighed historier om at rejse ud, vokse op og vende hjem igen.

De følsomme fortællinger og smukt beskrevne øjeblikke vil fylde salen, når Ron Pope i starten af det nye år lægger vejen forbi Lille VEGA.

Fakta om koncerten
Ron Pope (US)
23. januar 2013 kl. 20.00
Lille VEGA – Enghave 40, 1674 Kbh. V