Magtens Korridorer - VEGA

Rockdemonstrationer fra Magtens Korridorer i Store VEGA

Rockdemonstrationer fra Magtens Korridorer i Store VEGA
Den 29. december kan du få rocket alt juleflæsket ud af kroppen, når Danmarks ukronede samfundsrevsere sætter Store VEGA på den andet ende.

Det bliver deres eneste koncert i vinteren 2023, når Magtens Korridorer åbner kufferten med de ørefængende hits i Store VEGA til december. Bandet havde egentlig forberedt sig på en stille vinter på “Nordhavn Station”, da forsanger Johan Olsen er i castet til den stort opsatte Pink Floyd-musical The Wall.

Men pludselig gibbede det i rock-lemmerne, og da muligheden bød sig for at sparke den i kassen på hjemmebanen i Store VEGA, greb bandet instrumenterne.

Magtens Korridorer formår med bulder, brag og elegance at skrive dansk rockhistorie. Med en unik direkthed har de skrevet sig ind i enhvers hverdagslige trummerum og formår samtidig at holde alt det genkendelige ud i strakt arm. Ironien, det brølende og det helt store spørgsmålstegn er i højsædet, når Magtens Korridorer sætter trivialiteter under loop og smadrer derudaf med hårdtslående rockrealisme.

I 2005 udsendte Magtens Korridorer debutalbummet Friværdig, og snart indtog de fem herrer med enorm succes folkets hjerter. Anmelderne anvendte ord som “Magtdemonstration” og “Dansk rocks nye magthavere”.

Siden er der udgivet en række albums, der hver især har leveret gedigne hits til det nu imposante bagkatalog. Forriges års anmelderroste album Club Promise er sidste skud på stammen med bl.a. sangene “Ensom Stjerne”, “Månelys i Rav” og “Kældermorgen”. Senest har Magtens Korridorer i oktober 2022 udgivet EP’en Nødudgang, som indeholder singlen “Natsværmernætter”.

Magtens Korridorer (DK)
Fredag 29. december 2023 kl. 20.00
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 355 kr. + gebyr.
Billetsalget starter mandag den 17. juli kl. 10.00 via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere om og køb billet til koncerten med Magtens Korridorer.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.