Ideal Bar Live præsenterer
Releaseparty for upcoming sangerinde i Ideal Bar

Lørdag den 26. januar holderWhere Did Nora Go releaseparty for sit nye selvbetitlede album, der udkommer fem dage forinden. Med to supportbands og efterfølgende dj-sæt er der lagt op til en festlig aften i Ideal Bar.

Selvom januar kan være en økonomisk udfordring for mange, betyder det ikke, at man skal undvære musikalske koncert-kicks i årets første måned. Den 26. januar inviterer Ideal Bar nemlig til releaseparty for den opkommende sangerinde bag Where Did Nora Go og arrangementet er gratis. Med to supportbands og efterfølgende dj-sæt er der god mulighed for at starte koncertåret med et brag.

Interessant cover
Bag navnet Where Did Nora Go står Astrid Nora, som præsenterede sit nye alternative pop-projekt med udgivelsen af ep’en Away, Away, Away i maj 2012. Astrid Nora har sunget og spillet cello gennem hele sit liv og har de sidste mange år skrevet og komponeret tekster og musik.

I sin søgen efter et nyt musikalsk udgangspunkt skrev hun et hav af nye sange og kontaktede derefter producer-makkerparret Henrik Marstal og Kasper Rasmussen. Marstal havde, ligesom Astrid Nora, selv spillet cello fra barnsben af, og de besluttede snart at gøre celloerne til udgangspunktet for samarbejdet. Lyt blandt andet til singlen ”Please Pleaser” og parrets fine coverversion af Sweedish House Mafias hit "Don't You WorryChild".

Balancen mellem det feminine og maskuline
I samarbejde med Henrik Marstal har Astrid Nora skrevet otte ud af de ti sange på det kommende album. Teksterne er, lige som bandets navn, inspireret af Henrik Ibsens banebrydende skuespil, Et Dukkehjem, fra 1879. Stykket gjorde kvindefrigørelse til en del af den kunstneriske dagsorden og var en af de første fortællinger om en kvinde, der forlader mand og børn for at realisere sig selv.

Astrid Nora er opkaldt efter stykkets hovedperson, og hun er selv de seneste år blevet mere opmærksom på emnet: kvindens plads i samfundet. Hun mener, det fortsat er nødvendigt med fokus på ubalancen mellem kønnene samt balancen mellem det feminine og maskuline.

Where Did Nora Go – Releaseparty
Lørdag 26. januar kl. 20
Ideal Bar, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris: Gratis.
Læs mere om koncerten med Where Did Nora Go i Ideal Bar.