VEGA og Live Nation præsenterer
Metal-tour de force med Parkway Drive til Vans Off The Wall Music Night
Australske Parkway Drive, der i sommer gæstede Copenhell, er klar til ny dansk koncert i selskab med de tre amerikanske metal-bands We Came As Romans, Memphis May Fire og Like Moths To Flames den 11. november i Store VEGA.

Et ordentlig metalbrag kan forventes i Store VEGA mandag den 11. november, når det succesfulde australske metalcore-band Parkway Drive og deres tre amerikanske ledsagerbands trykker den af til Vans Off The Wall Music Night.

Tidligere på året imponerede Parkway Drive et dansk publikum ved festivalen Copenhell. Her fik australiernes koncert topkarakter i det danske metalmagasin Devilution, og siden sommeren har mange fans ventet på at opleve Parkway Drive live igen.

Vigtigt nyere metal-navn
Parkway Drives fjerde studiealbum, Atlas, udkom sidste år til en varm modtagelse fra metalfans, og albummet ramte blandt andet #7 på iTunes’ hitliste. Om Atlas skrev Ultimate Guitar: "Parkway Drive have already established themselves as a powerhouse in the metalcore scene around the world, and with the release of ‘Atlas’, they have proven that they deserve to stay at the top."

Også magasinet Metal Hammer anser Parkway Drive for et helt centralt navn inden for nutidig heavy metal. Metal Hammer gav Atlas en karakter på 9 ud af 10 og skrev: "Parkway Drive have become one of the most important heavy bands of recent years.

Bandet fra australske Byron Bay har slået igennem i USA, og nu lægger de også Europa for deres fødder på den igangværende turné. Parkway Drive sender denne videohilsen forud for koncerten i VEGA.

Fire bands på en aften
Parkway Drive indtager ikke scenen i VEGA alene, men har hele tre amerikanske bands med sig på turnéen. heriblandt det seks mand store band We Came As Romans. Detroit-bandet udgav deres tredje album, Tracking Back Roots, i sommer og tager de nye numre med i VEGA. Hør bandets melodiske hardcore-lyd på singlen “Hope”.

Oplev også Texas-drengene i Memphis May Fire, der forstår at blande aggression og elegance og er inspireret af både post-hardcore og amerikanske sydstats-rocktraditioner. Fjerde band til Vans Off The Wall Music Night er Ohio-bandet Like Moths To Flames. Det unge band har i løbet af deres tre år sammen overbevist heavy metal-undergrunden i hjemlandet med et frisk tag på genren. Nu kan de høres live i Europa for første gang.

Fakta om koncerten
Vans Off The Wall Music Night med Parkway Drive m.fl.
Mandag den 11. november 2013 kl. 19.00
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris: 250 kr. + gebyr
Billetter købes via VEGAs hjemmeside og Billetnet.dk
Læs mere og køb billet til Vans Off The Wall Music Night.