VEGA præsenterer:

Lindstrøm bringer space-disco eufori til VEGA

Ligesom et af sine uendeligt opadgående tracks bevæger Hans-Peter Lindstrøm sig fortsat fremad. Den norske space-disco troldmand har et nyt album på trapperne og bringer sine raffinerede produktioner til Lille VEGA den 26. november.

Lindstrøms femte solo album, It’s Alright Between Us As It Is, udkommer den 20. oktober og inkluderer samarbejder med Jenny Hval, Frida Sundemo og Grace Hall, hvor sidstnævnte er featuret på den første single ”Shinin”. Den norske producer har en evne til at skabe sand space-disco eufori med sine ekspanderende tracks, der samtidig lyder yderst velbalancerede.

De tre tracks fra ep’en Windings fra 2016 passer med den klassiske lyd, der nu er tæt forbundet med Lindstrøms navn: Skygående synths, brusende rytmer og melodier, der smukt bevæger sig ud i det ukendte. Hans energiske lyd er spækket med selvsikkerhed og skabt til at lade lytteren overgive sig til dansegulvet.

De to album, It’s a Feedelity Affair og Where You Go I Go Too, blev fundamentet for Lindstrøms kroning som lederen af Oslos nye disco scene. Det er en balancekunst for musikere at udvikle sig og samtidig forblive tro til deres personlige lyd, men Lindstrøm har siden sin debut mestret netop dette. Disco-talentet har været nomineret til den norske Spellemannsprisen fire gange og vundet tre.

Support: Uffe (live)

På trods af sin unge alder har Uffe allerede været aktiv på den danske musikscene i næsten et årti. Han startede med at producere glitchy electronica som Nabo for Rump Recordings, men genopfandt efterfølgende sin lyd og gik i en mere dansabel, house-inspireret retning. Dette har resulteret i albummet Radio Days i 2015 og blot et år efter udkom No!.

Falty DL, Resident Advisor, XLR8R, Hyponik og Gilles Peterson er alle fans af Uffes musik. Han har en grænseløse tilgang til skabelse af musik med organisk instrumentering tæt på hjertet og en kærlighed for at lade forskellige genrer blande sig fredfyldt på sine tracks. Uffe begyndte for nyligt at fremføre sine produktioner live med band.

Lindstrøm (live) (NO)
Søndag d. 26. november 2017 kl. 20.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris 150 kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere og køb billet til koncerten med Lindstrøm.

VEGA er et regionalt spillested med cirka 330 koncerter årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.