VEGA og Live Nation præsenterer
Killer Mike medbringer et af årets mest roste hiphop-albums til koncert i VEGA
Når den amerikanske rapper Killer Mike den 29. januar gæster Danmark og Lille VEGA for første gang, medbringer han et nyt album, der ligger på mange lister over årets bedste albums.

Herhjemme er udgivelsen af den eftertænksomme rappers seneste album gået forholdsvis upåagtet hen. Ikke desto mindre optræder R.A.P. Music, som Killer Mikes sjette album hedder, på listerne over 2012s bedste albums hos en lang række respekterede medier – både genrespecifikke og generelle musikmedier.

På listerne over 2012s bedste (hiphop-)albums
Hos det danske musikmedie Undertoner er albummet på listen over "Årets Bedste Plader 2012" og på den populære danske hiphop-blog DrozDailySteezin' ligger det på en 10. plads på "AlbumOfTheYear: Top 20 albums". Hos Pitchfork ligger albummet på en fornem 13. plads over "The Top 50 Albums" og på en 20. plads på Rolling Stone Magazines "50 Best Albums of 2012".

Rost i udenlandske medier
At den Atlanta-baserede rapper den 15. maj 2012 udgav R.A.P. Music gik måske nok i første omgang hen over hovedet på mange hjemlige medier. Men i mange udenlandske musikmedier blev det opfanget, og Killer Mikes album fik flotte anmeldelser i både anerkendte hiphop- og bredere musikmedier:

RapReviews 9/10
HipHopDX 4.5/5
Spin Magazine 9/10
Pitchfork 8.6/10 - Best New Music
XXL Magazine 4/5

Der er altså god grund til at stifte nærmere bekendtskab med Killer Mike og R.A.P. Music, hvis man ikke allerede har gjort det. Den 29. januar kan man så opleve Killer Mike og det nye materiale live, når han gæster Lille VEGA og Danmark for første gang.

Killer Mike (US)
Tirsdag 29. januar kl. 21
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
195 kr. + gebyr
Forsalg via VEGAs hjemmeside, Billetnet og på posthuse.
Læs mere og køb billet til koncerten med Killer Mike i Lille VEGA.
Koncerten er præsenteret af VEGA og Live Nation.