Jockstrap - VEGA

Jockstraps farverige og eksperimenterende pop maler VEGA

VEGA og smash!bang!pow! præsenterer
Jockstraps farverige og eksperimenterende pop maler VEGA

Den 14. november kan du blive sansebombarderet med overjordiske popbangers fra et af Englands mest hypede navne, når Jockstrap rammer Lille VEGA.

Det toneangivende musikmagasin Pitchfork har allerede været ude og storrose den engelske duo for deres eminente debutalbum I Love You, Jennifer B. Albummet røg på deres “Best New Music”, og de skrev blandt andet: "A virtuosic display of theatrical mayhem, dazzling production, and surprisingly lustrous pop music.”

Bag varme soniske tæpper af legende synthesizere og hårdtpumpede beats gemmer sig små skinnende popperler, der både taler til hjertet og dansefødderne.

Det var tilbage i 2016, da Georgia Ellery og Taylor Skye gik på den prestigefyldte musikskole Guildhall School of Music and Drama, at de begyndte deres musikalske eventyr. I 2020 blev hypen massiv, da bandet udgav den anmelderroste EP Wicked City, hvor retrofuturisme og et filmisk take på elektronisk pop smeltede smukt sammen i deres eklektiske, musikalske univers.

På debutalbummet fra 2022 sammenblander duoen endnu engang et væld af genrer og udtryk i deres udogmatiske og legende lydbillede, hvor Georgia Ellerys særegne vokal holder snor i de spændstige kompositioner. Undertoner skrev i deres anmeldelse af I Love You, Jennifer B:

“I Love You Jennifer B må stadig siges, at være et super vellykket forsøg på at trække popmusikken rundt i så mange hjørner som muligt. Og udover at sidde tilbage med en stor begejstring for dette album, så sidder jeg også tilbage med en stærk nysgerrighed over for, hvor Jockstraps farverige og legende tilgang til musik vil føre dem hen i fremtiden.”

Jockstrap (UK)
Tirsdag den 14. november kl. 20.00
Billetpris: 200 kr. + gebyr.
Billetsalget starter i dag via vega.dk og Billetlugen
Læs mere om og køb billet til koncerten med Jockstrap

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.