VEGA & Kræftens Bekæmpelse præsenterer
Hold om mig! Hyldestkoncert for unge kræftramte i VEGA
Den 22. maj går Kira Skov, The Eclectic Moniker og The William Blakes på scenen i Lille VEGA for at skabe opmærksomhed omkring unge kræftramte.

Hyldest til inspirerende unge med kræft
"Vi skal fejre livet og hylde unge kræftramte. De inspirerer os hver eneste dag med deres mod til at stå frem og dele ud af deres dyrekøbte livsvisdom. Vi kan ikke forestille os noget bedre end musik til at samle og give dem, og alle andre der møder op, et ordentligt skud kærlighed", fortæller projektleder i Drivkræften, Tina Brændgaard Nissen.

Koncerten er en del af en kampagne, der skal skabe opmærksomhed omkring Drivkræftens arbejde for at sikre unge, med og efter kræft, de bedst tænkelige muligheder for et godt liv. Blandt andet ved at give dem mulighed for at møde andre unge, der har kæmpet mod kræften.

Kampagnen skal under titlen HOLD OM MIG NÅR JEG ER BANGE! også sætte fokus på den sårbare livssituation unge kommer i, når de får diagnosen kræft.

Kærlighed til folket
Kira Skov har ved flere lejligheder spillet for unge kræftramte i Drivkræften. Med stor succes. Hendes store stemme og rå nærvær er voldsomt livsbekræftende. Og så er Kira Skov med egen kræfthistorie i bagagen en smuk ambassadør for unge kræftramte.

Musikkollektivet The Eclectic Moniker har siden debutalbummet udkom sidste år i maj spillet Danmark tyndt. Musik man har lyst til at sætte på, når man er forelsket, er musikkollektivets feststemte indie-pop blevet kaldt. Bandet sidder lige nu og mixer deres 2. album-udspil.

Supergruppen The William Blakes, der snart er på gaden med nyt album, er kendt for deres opløftende musik og generøse live optrædener. It’s only love, give it away, synger forsanger Kristian Leth på nummeret ”Give it Away”.

Det er præcis hvad vi har tænkt os at gøre, siger Tina Brændgaard og fortsætter: "Vi har håndplukket nogle danske kunstnere, som for os repræsenterer alt det, der er fedt ved at være ung og i live: Kreativitet, kærlighed, fantasi, sex, fest, rock, uendelige muligheder og frihed."

Fakta om koncerten
VEGA & Kræftens Bekæmpelse præsenterer
Hold om mig. Hyldestkoncert for unge kræftramte.
Live: Kira Skov, The Eclectic Moniker og The William Blakes
Onsdag den 22. maj kl. 20
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
150 kr. + gebyr
Forsalg via VEGAs hjemmeside, Billetnet og på posthuse.
Læs mere og køb billet til hyldestkoncerten for unge kræftramte.