Flying Lotus til VEGA

Flying Lotus til VEGA

VEGA, Live Nation og Strøm præsenterer
Flying Lotus
Som en del af Strøm præsenteres den elektroniske artist og rapper Flying Lotus onsdag d. 12. august i Store VEGA. Med sig har han sit nye album, der beskæftiger sig med dét, alle mennesker har til fælles, døden.

Første navn til STRØM 2015 er klar
Den elektroniske musikfestival Strøm er nu klar med sit første navn på plakaten til næste års festival. Strøm løber i 2015 af stablen d. 10.-16. august og er stolte af at kunne præsentere amerikanske Flying Lotus live i VEGA onsdag d. 12. august. Sidst Flying Lotus var i Danmark var under Strøm 2009, hvor han spillede i Enghaveparken.

Electro/hiphop-stjerne behandler dødens aspekter
Døden er normalt ikke noget, mange har lyst til at tale om, men produceren, rapperen og den elektroniske artist Flying Lotus er ikke kendt for at fortælle simple historier. På sit nye album, You’re Dead!, drager han på en pilgrimsrejse ind i de psykedeliske og ubekendte dele af livet efter døden.

Flying Lotus undgår kliche-kataloget af populærkulturens referencer til døden. Der er ingen ”manden med leen” eller ærbødigt, afdæmpet muzak. Til gengæld er der entusiasme og melankoli. Artworket til You’re Dead!, der er lavet af body-horror/guru mangakunstneren Shintaro Kago, sørger for en næsten legesyg og twistet visuel tilgang til det tunge emne.

Kendrick Lamar-besøg
Flying Lotus blander sine kendte virkemidler; hiphoppen og freeform jazz i samme ånd som de store fusions-kollektiver i 60’erne og 70’erne. De jazzede sider udfordres af en heftig rytmesektion og en tung bas, der ligger bund til gæstevokaler fra blandt andre Kendrick Lamar og Snoop Dogg på henholdsvis ”Never Catch Me” og ”Dead Man’s Tetris”. Lamars rap går i frontalt angreb på et jazzet klaverriff, som næsten får den eksperimenterende sang til at boble over. Nummeret ”Coronus, The Terminatior” splejser sig ind i universet mellem Soulquarins arv og en klassisk science fiction film.

Grand Theft Auto V-soundtrack
Flying Lotus er også aktuel på den nye udgave af Xbox og Playstation-spillet Grand Theft Auto Vs soundtrack, hvor han har udvalgt sange til en radiostation under sit andet kunstnernavn FlyLo. En af sangene på ”FlyLo FM” er ”Masquatch”, som er et samarbejde med mellem Flying Lotus og DOOM. Derudover spiller stationen også nye sange fra Danny Brown, Action Bronson og Freddie Gibbs.

Fakta om koncerten
Flying Lotus (US)
Onsdag d. 12. august kl. 21.00
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
285 kr. + gebyr
Billetsalget starter senere i dag via VEGAs hjemmeside, livenation.dk og Billetnet.
Læs mere og køb billet til koncerten med Flying Lotus.
Koncerten præsenteres af VEGA, Live Nation og STRØM.