Få et spændende afbræk fra gran og julesange i Ideal Bar Live i december

VEGAs mindste koncertsal byder bl.a. på koncerter med en fremadstormende amerikansk hiphop-duo, stærkt rost electronica fra Canada og spændende ny alternativ rock fra Danmark. Der er desuden masser mulighed for fest og farver i baren på hjørnet henover julemåneden.

Der er hele 11 koncerter på Ideal Bar Lives program i december måned, og genrerne spænder bredt over hiphop, elektronisk, electropop, alternativ pop og alternativ rock. Der er altså udsigt til en travl måned med noget for enhver smag, så når du har brug for et alternativ til julemusikken, kan du roligt søge ly i Ideal Bar.

Hiphop med diagnose
Allerede på månedens første dag er der god grund til at kigge forbi hjørnet af Enghavevej 40 og tjekke OCD ud. OCD er en hiphop-gruppe fra Philadelphia bestående af de to rappere Moosh og Twist. Tidligere i år debuterede de med ep’en Living Out Loud, som fik en rigtig fin modtagelse med en top 5-placering på iTunes hiphop-liste og en placering som nummer 1. på Billboard Magazines Heatseekers-liste. Denne aften kan du også opleve Cisilia, som du sikkert kender for hittet ”Ring Den Alarm”, som er i hyppig rotation på de danske radiokanaler.
Læs mere om koncerten med OCD og køb billet.

Anmelderrost electronica
Den 11. december vil Ideal Bar blive indhyllet i Dan Bodans elektroniske toner. Han kombinerer instrumentel electronica med sin bløde vokal, hvilket kan nydes på hans debutudspil, Soft, som indeholder dystre popballader med eksperimenterende brug af elektroniske vibes. Både Gaffa og Soundvenue gav udspillet fire stjerner og masser af rosende ord, så der er god grund til at se frem til at opleve Dan Bodan live.

Læs mere om koncerten med Dan Bodan og køb billet.

Mørk og mystisk alternativ rock
Hvis du er mere til rock, kan du den 13. december få dit fix i form af danske The Awesome Welles, der med deres alternative rock lægger et spor af mørke og mystik. I august udgav de deres selvbetitlede debutalbum og på årets Roskilde Festival lukkede de den nye Rising-scene. Det gjorde de med en koncert, de fik stor ros for og hele 5/6 stjerner i Gaffa. Der er således høje forventninger til deres liveoptræden i Ideal Bar.

Læs mere om koncerten med The Awesome Welles og køb billet.

Fest i Ideal Bar
Udover de mange koncerter er der rig mulighed for at feste i Ideal Bar i december. Som noget helt særligt, afholder dj-trioen Boogie Juice i år et brag af en nytårsfest med urban-tema i Ideal Bar. Du kan allerede nu sikre dig din billet.

Derudover er der som altid fest hver fredag og lørdag (dog lukket den 26. og 27. december), når Ideal Bar Weekend inviterer på dans, drinks og dj’s. Den 4. og den 11. december kan du oven i købet holde din torsdagsfest i Ideal Bar, når baren holder åben efter koncerterne i Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar og DJ Gul serverer god dansemusik til efterfesten.

Info om koncerten
Arrangementer i Ideal Bar
December 2014
Ideal Bar, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Fra 60 kr. til 100 kr. + gebyr
Læs mere om koncerterne og køb billet her.