​Den gudsbenådede singer/songwriter Jason Isbell er klar til at forføre i Lille VEGA

Amerikaneren Jason Isbell udsender senere på måneden det nye album, Something More Than Free. Han tager således dugfriskt materiale med sig, når han den 9. januar indtager Lille VEGA.

I seks år var Jason Isbell en del af rockbandet Drive-By Truckers, indtil han i 2007 udgav sit første soloudspil, Sirens of the Ditch. Her skruede han lidt ned for tempoet og rocken, og bevægede sig i stedet over i en mere country og singer/songwriter-præget stil. Siden solokarrierens start har han udgivet fem albums, mens hans sjette album, Something More Than Free, udkommer 17. juli.

Dette album kommer lige fra sjælen og er på en og samme tid meget personligt, ligesom det trækker tråde ud til vores fælles rejse som et samlet folk. På albummet forsøger han at undgå country-musikkens klicheer, og fokuserer i stedet på de solide melodiske facetter for at skabe en smittende og empatisk lyd.

Mødet mellem mørke og lys

Hans seneste album fra 2013, Southeastern, er på mange kritikeres liste over bedste albums, så forventningerne til det kommende album er tårnhøje - og alt tyder da også godt for singer/songwriterens nye materiale. Allerede nu kan man smuglytte til to af de nye numre fra det kommende album, som er tilgængelige på Spotify. Det drejer sig om numrene “24 Frames” og titelnummeret “Something More Than Free”.

Jason Isbells lyd indfanger lytteren i et på samme tid livsbekræftende og sørgeligt univers. Hans sange er fyldt af det mørke, der eksisterer i verden, men han orienterer sig mod lyset, selvom det til tider kan syne langt væk. Han leverer sin særprægede country med ærlig og poetisk sangskrivning, indtrængende vokal og forførende guitarspil, der gør det svært ikke at blive suget ind i Isbells verden.

Personlige tekster for alle
Amerikaneren besidder en helt særlig evne til at skrive tekster med udgangspunkt i sig selv og sit eget liv, men som alligevel gør hans tekstunivers genkendeligt for de fleste. Han siger selv, at han starter med individet, for derefter at forsøge at skrive for alle, en teknik der gør hans lyd aldeles alsidig og nærværende.

Fakta om koncerten
Jason Isbell (US)
Lørdag den 9. januar kl 21
Pris: 175 kr. + gebyr
Billetsalget starter fredag den 17. juli kl. 10 via Billetnet og VEGAs hjemmeside.
Læs mere og køb billet til koncerten med Jason Isbell.