Delorean, Taragana Pyjarama og Sea Change inviterer til sensommer-fest i Lille VEGA

Der er musikalsk indian summer og fest i Lille VEGA den 25. september, når albumaktulle Delorean spiller deres dansevenlige balearic house og danske Taragana Pyjarama samt norske Sea Change bakker op med iørefaldende electronica.

Der vil uden tvivl være sommerlige fornemmelser, når spanske Delorean fremfører deres house-inspirerede danserock/pop fra bandets spritnye album Apar, der udkom 10. september. Som opvarmning til Deloreans balearic house, som genren er blevet kaldt, kan man høre den danske electronica-musiker Taragana Pyjarama, der er aktuel med minialbummet Nothing Hype. Man kan desuden glæde sig til at stifte bekendtskab med et spændende nyt navn på den norske electronica-scene, kunstneren Sea Change, der netop har udsendt sin første single ”Bursting”.

Soundtracket til sensommeren
Hvor Deloreans populære gennembrudsalbum, Subiza fra 2010, var lyden af højsommeren, så er det nye udspil i højere grad soundtracket til sensommeren. På Apar har Delorean nemlig skruet en lille smule ned for de langstrakte, dansable forløb og op for nuancerne i sangskrivningen.

Samtidig er bandet for første gang gået i et stort studie, hvor de har udskiftet samples med kor og store dele af sin elektronik med egentlige instrumenter. Det har gjort Deloreans lyd strammere og mere perfektioneret og lover godt for en liveoplevelse med et skarpt band.
Lyt til den nye single ”Destitute Time”.

Iørefaldende dansk og ny norsk support
Som opvarmning til Deloreans dansable melodier kan man glæde sig til at høre nye toner fra den danske og norske electronica-scene. Danske Taragana Pyjarama er beslægtet med Delorean og remixede spaniernes single "Grow" for to år siden. Taragana Pyjarama deler endvidere Deloreans kærlighed til analoge synthesizere, håndspillede trommer og episke synthmelodier. Den københavnske musiker, der også nyder udlandets årvågenhed, har netop udgivet minialbummet Nothing Hype. Lyt til teaseren for Nothing Hype.

Norske Sea Change står klar som support til Delorean og Taragana Pyjarama i Lille VEGA den 25. september. Sea Change udgøres af Ellen A. W. Sundes, og hendes første single, ”Bursting”, er netop udkommet. Live er Sea Change en duo, og Ellen og co. drager nu mod VEGA med sin synth og støj-glade musik.

Delorean (ES). Support: Taragana Pyjarama (DK) + Sea Change (NO)
Onsdag den 25. september kl. 21
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
130 kr. + gebyr
Forsalg via VEGAs hjemmeside og Billetnet
Læs mere og køb billet til koncerten i Lille VEGA.