BOTCH - VEGA

BOTCH tromler VEGA

BOTCH tromler VEGA
Den 13. marts står lydlussingerne i kø, når toneangivende BOTCH slipper deres massive metalsange løs Lille VEGA.

For tredive år siden fandt et af metalscenens mest toneangivende bands sammen. Legendariske BOTCH knuste forståelsen af, hvad det alternative spektrum af metalgenren kunne rumme.

De spillede massive lydmure frem med skæve rytmer og snerrende vokaler. I et mix af metal, math- og hardcore udsendte de i 90’erne og start 00’erne nogle plader, der redefinerede genren, inden de gik hvert til sit i 2002.

Bandmedlemmerne holdt ikke fri fra instrumenterne i mellemtiden. De fortsatte i indflydelsesrige konstellationer som Minus the Bear, These Arms Are Snakes, Narrows, SUMAC, Russian Circles og Torment & Glory.

Efter BOTCHs tidligere pladeselskab lukkede genudgav de hele deres digitale bagkatalog via Sargent House i 2022 inklusiv to studiealbums; We Are the Romans, American Nervoso, EP’en An Anthology of Dead Ends, Livealbummet 061502 og kompilationsalbummet Unifying Themes Redux. I samme ombæring udgav bandet singlen “One Twenty Two”.

Bandet udtalte dengang om deres nye label:
We're continuously humbled by the ongoing interest in our band despite the fact that we've been broken up for nearly two decades. With the folding of Hydra Head Records in 2020, we were presented with the dilemma of figuring out how to keep the catalog available to both newly initiated and longtime fans. We were lucky to have the support of Sargent House, who are helping keep Botch's legacy alive by administering the digital catalog, curating the band's archive of photos and paraphernalia, and getting our records in the ridiculously long queues of vinyl pressing plants.”

BOTCH (US)
Onsdag 13. marts kl. 20.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 260 kr. + gebyr.
Billetsalget starter fredag den 13. oktober kl. 11.00 via vega.dk og Billetlugen.
Læs mere om og køb billet til koncerten med BOTCH.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.