Amir Alexander m.fl. omdanner Ideal Bar til house-klub for en aften
Fredag den 1. november omdannes den nye renoverede Ideal Bar til natklub med besøg af den amerikanske house-dj Amir Alexander og stærk lokalt line up beståede af Dee Brown, Peter Parker, David Havstein og Kristian Kjøller.

Han har været dj siden ’93. Producer siden ’98. Dj Amir Alexander er produkt af den elektroniske undergrund i USA. Han startede det Chicago-baserede pladeselskab Vanguard Sound i februar 2006, hvorefter han for alvor slog igennem på Chicagos klubscener.

Med udgivelser i eget navn og under pseudonymet Guerilla Soul! sætter Amir Alexander et nyt, råt og moderne lys på den klassiske undergrundslyd fra Detroit, New York og ikke mindst Chicago. Lyt bl.a. til singlen ”Gutter Flex”.

De 20 års erfaring bag dj-pulten har gør Amir Alexanders shows til noget, man ikke må gå glip af, hvis er til tung, pulserende house.

Heftigt line up
Som support for Amir Alexander spiller det unge, opkommende dj-talent Dee Brown. Bag aliaset gemmer sig Daniel Bruhn, der er en af medejerne bag Dunkel Radio og en af dj’sene bag Copenhagen Underground Possé.

Udover Dee Brown og Amir Alexander byder aftenen også på den talentfulde dj og eksildansker Peter Parker, der normalt vender plader i Berlin. David Havstein, manden bag Syg Lyd og Distortions legendariske søndagsefterfester giver også sit bud på en god housefest sammen med Kristian Kjøller, booker for Jolene og del af bookinggruppen for Strøm og Click Festival.

Amir Alexander m.fl.
Fredag den 1. november kl. 22