Amerikanske Deer Tick gæster Ideal Bar med nyt, negativt rockalbum
Rock-kvintetten fra Rhode Island har netop udgivet albummet Negativity, som blev til efter et år med for meget alkohol, en ophævet forlovelse og en far i fængsel. Hør Deer Ticks rå bar-fortællinger, når bandet gæster Ideal Bar Live den 28. januar.

I denne uge udsendte amerikanske Deer Tick, med sangskriver og sanger John McCauley som primus motor, deres femte album, Negativity. Albummet viser en mere moden side af bandet – med tekster, der vidner om en hård tid rent personligt for McCauley. Det vendte han til Deer Ticks nok stærkeste album til dato. Nye og gamle numre kan opleves live i de helt rette intime rammer i Ideal Bar Live den 28. januar.

Et negativt år
Det nye albums titel taler sit tydelige sprog om, at året 2012 var et dårligt år for John McCauley . Efter en periode med massevis af koncerter og et heftigt indtag af både alkohol og stoffer, gik McCauleys forlovelse i vasken. Samtidig tilstod hans far i en sag om konspiration og skattesvig og kom derefter i fængsel.

McCauley valgte at kanalisere al sin vrede og fortrydelse oven på 2012 ind i Negativity, der måske er Deer Ticks dybeste album. Med lige dele inspiration fra traditionel amerikansk arbejderklasserock og country kombineret med McCauleys hæse og rå sangstemme.

Vreden bryder eksempelvis igennem på åbningsnummeret ”The Rock”, men også håbet skinner igennem. Det kan også høres på singlen ”The Dream’s in the Ditch”, som Deer Tick optrådte med i Conan O’Briens show for nylig. Se det HER.

Fortællinger fra roadside-baren
En del af Deer Ticks bagkatalog rummer mange numre med temaer, der i den grad hører hjemme i baren. Det var især tilfældet på 2012-albummet Divine Providence, som Deer Tick sidste år præsenterede i Danmark på Tønder Festival, hvor GAFFA kaldte bandets koncert ”forfriskende” og gav fire stjerner.

GAFFA skrev yderligere: ”aldeles overbevisende demonstration af frontfiguren John McCauleys forfriskende flabede scenepersonlighed (…)det kunne lige så godt være over midnat på en af de dér roadside-barer i sydstaterne med hønsenet foran scenen for at afbøde flaskeregnen fra publikum.

Nu kan stemningen fra roadside-baren med John McCauley og resten af Rhode Island-bandet opleves i Ideal Bar Live den 28. januar.

Fakta om koncerten
Deer Tick (US)
Tirsdag den 28. januar 2014 kl. 21.00
Ideal Bar, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris: 80 kr. + gebyr (inkl. koncertøl)
Billetter forhandles via VEGAs hjemmeside og Billetnet.dk
Læs mere og køb billet til koncerten med Deer Tick.