Ideal Bar Live præsenterer
Æterisk shoegazer-band besnærer i VEGA
Dansk/amerikanske Gliss blev opdaget af Smashing Pumpkins' forsanger Billy Corgan og rost for deres über-atmosfæriske shoegazer rock. Trioen spiller i Ideal Bar torsdag den 16. maj med nyt materiale fra deres seneste album Langsom Dans.

Tidløs art-pop
Gliss har på deres tidligere album excelleret i at lave æterisk og dybt atmosfærisk shoegazer-rock inspireret af 90’er-ikoner som Goldfrapp, My Bloody Valentine og Smashing Pumpkins. Netop Billy Corgan opdagede bandets debut-ep og tog Gliss med som support på hans Europa-turné.

På deres kommende album Langsom Dans, bevæger trioen sig mod en ny lyd, som bandet selv betegner ”tidløs art-pop med skandinaviske undertoner”. Under indspilningen sad Michael Patterson (Trent Reznor, Beck, Ladytron) og Henrik Jonsson (Lykke Li, The Knife) bag knapperne.

BRMC anbefaling
Tunge synths og elektroniske beats fylder stadig meget i lydbilledet på albummets tolv sange og trækker på inspiration fra navne som Beach House, The xx og Crystal Castles.

Videoen til førstesinglen ”Weight of Love” fra Langsom Dans er netop udkommet. Og ifølge Black Rebel Motorcycle Club er der er noget at glæde sig til. I coveret til deres nye album, Specter at the Feast, anbefaler de 12 album, der bør være i ethvert hjem, og her er Langsom Dans bl.a. at finde.

Læs mere om koncerten med Gliss.

Fakta om koncerten
Gliss (DK/US)
Torsdag den 16. maj kl. 21.00
Ideal Bar, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris: 90 kr. + gebyr
Billetter kan købes via VEGAs hjemmeside, Billetnet og på posthuse.