Bo Schou Lauridsen bliver ny leder hos Tysk Turist Information

Bo Schou Lauridsen bliver ny leder hos Tysk Turist Information

Fra den 15. juni 2015 har Deutsche Zentrale für Tourismus e.V. (DZT) udnævnt Bo Schou Lauridsen som leder i organisationens danske afdeling - Tysk Turist Information - i København. Han overtager stillingen efter Bernd Hässler, der går på pension efter 25-års ansættelse hos DZT.

Dansk fødte Bo Schou Lauridsen (44) har en bachelorgrad fra Turistakademiet Randers. De første erhvervserfaringer fik han i 1994 som destinationschef for danske skirejsearrangører i østrigske skiområder og som sælger for et dansk incoming-agentur for tyske busselskaber. Dertil havde han som Sales Manager ansvaret for markedsføringen af konference- og seminarophold for Vingsted hotel & konferencecenter.

I 1998 skiftede Lauridsen til Österreich Werbung (Østrig Turistbureau) i København, hvor han i løbet af de efterfølgende 17 år overtog forskellige opgaver, bl.a. som salgspromoter. De sidste 15 år var han turistchef for Østrig i Danmark. Endvidere havde han som Regional Manager i otte år ansvaret for markederne i de nordiske lande Finland og Baltikum.

Med sine 3,1 millioner overnatninger hører Danmark til blandt de ti vigtigste markeder i den tyske incoming-turisme. Med en markedsandel på 27 procent er Tyskland danskernes vigtigste udenlandske rejsemål. Særligt efterspurgte er ferierejser til de nordlige forbundslande Slesvig-Holsten og Niedersachsen såvel som storbyferier til Berlin og Hamborg.

Ud over at skulle lede Tysk Turist Information i Danmark indtræder Bo Schou Lauridsen også som leder af Regionalmanagement Nordøsteuropa. Her til hører foruden De nordiske lande også Rusland, Island, Polen og Baltikum.