Gå til indhold
TINDERBOX tilføjer fire store internationale navne og to artister, der står lige foran deres internationale gennembrud.

Pressemeddelelse -

Den lange liste af fantastiske navne, som gæster Tusindårsskoven til sommer, får nu selskab af ikke mindre end fire store internationale navne og to artister, der står lige foran deres internationale gennembrud.

Major Lazer, et af verdens mest interessante og stilskabende elektroniske projekter, ført an af den amerikanske DJ og producer Diplo. Diplo er også kendt for sit samarbejde med Mø på singlen “ XXX 88”. Med 2 albums i bagagen, og efter sigende 2 albums på vej i 2015 er Major Lazer et produktivt kollektiv. Diplo and friends har arbejdet med alt fra Pharell til Beyoncé og det slækkes der ikke på i 2015, hvor Gwen Stefani og Ellie Goulding allerede er bekræftet til de kommende albums. Major Lazer er garant for et eksplosivt og publikumsindragende show. Vi garanterer at du ikke kan stå stille når Major Lazer indtager Tinderbox til juni.

Det er ikke forkert at kalde Emeli Sandé en af de største kometer på den internationale pophimmel. Hun brød igennem allerede i 2011 med singlen “Heaven", hun modtog Brit Awards Chritics Choice Award i 2012, indtog imponerende 7 uger på den engelske hitlistes 1. plads med debut albummet “Our Version of Events”, som blev bedst sælgende album i England 2012 med over 1 million solgte eksemplarer. Hun har også stor-hittet i Danmark med singlerne “Heaven”, “Next To Me” og “My kind of love”. Nyt album er på vej. Det er således en af poppens helt store stemmer der gæster Tinderbox til sommer.

Selvom Black Rebel Motorcycle Club er dannet tilbage i 1998 i San Franciso, så får det alligevel et dansk islæt, når de gæster Tinderbox til sommer. Den tidligere Raveonettes trommeslager Leah Shapiro er nemlig bag trommerne, og det har hun været siden 2008. Bandet har genrejst sig med ny energi på de 2 seneste albums “Beat The Devil´s Tattoo fra 2010 og ikke mindst “Specter from the Feast”. Et trendsættende super stærkt rock navn, der tilføjes en liste af rocknavne, der allerede tæller Faith No More, Eagles of Death Metal, Royal Blood og Gaslight Anthem.

Trendsættende kan man i den grad også kalde James Blake, han bragede igennem på den internationale scene, da han i 2011 udgav sit debutalbum. Specielt skabte singlen “Limit To Your Love”, en cover version af et Feist nummer, enorm opmærksomhed internationalt. BBC nominerede ham til BBC´s Sound of 2011 og han blev også nomineret til en Mercury Music Prize uden dog at vinde. Albummet blev desuden valgt til årets album af Gaffas anmeldere. Et unikt og mørkt elektronisk univers har James Blake skabt, og med seneste album “overgrown” fra 2013 kom hans Mercury Prize i hus, og hans status blev mere end cementeret med singlen “Retrograde”. James Blake var desuden nomineret til en Amerikansk Grammy i januar som Best New Act. Et fantastisk talent, en fantastisk musiker, der er noget at se frem til i Tusindårsskoven på festivalens første dag.

Sheppard er helt sikkert det mindst kendte af dagens offentliggørelser. Dog har de allerede gjort opmærksom på sig selv i Danmark, da singlen “Geronimo” har været Ugens Uundgåelige på Danmarks Radios P3. Det seks mand store band, som i øvrigt har tre søskende i bandet, stammer fra Brisbane Australien, hvor de også har toppet hitlisterne. Ny og frisk indie pop fra down under, som spiller fredag på Tinderbox.

Go Go Berlin har med debut albummet ”New Gold” på rekordtid cementeret sig som et af Danmarks største rocknavne med internationalt potentiale. De har spillet 300 koncerter fordelt på mere end 10 lande på 3 kontinenter, hvor de har indtaget de helt store scener på festivaler og klubber. Spiller lørdag.

Allerede i næste uge kommer vi med flere nyheder, når vi offentliggør programmet og indholdet for det særlige MagicBox område.

Følg vores nyhedsstrøm på www.facebook.com/tinderboxdenmark og Twitter @tinderbox_dk.

Yderligere oplysninger fra Ole Dreyer // ole.dreyer@tinderbox.dk // 4017 2206

Kategorier

Tinderbox, Talsmand og pressekontakt, Ole Dreyer, ole.dreyer@tinderbox.dk telefon (+45) 4017 2206

Pressekontakt +45 48 88 00 81

Tinderbox

Tinderbox afholdes i Tusindårsskoven i Odense

I juni 2015 lagde Tusindårsskoven i Odense for allerførste gang jord til hele Fyns nye festival, Tinderbox.

Tinderbox 2016 blev et brag af en festival, hvor op i mod 40.000 mennesker festede igennem i Tusindårsskoven til tonerne af bl.a. Lukas Graham, Suede, Rammstein, Volbeat, Dizzy Mizz Lizzy, David Guetta og mange flere, og dermed havde Tinderbox slået sig fast som en af landets største festivaler.

Siden da har man kunnet opleve verdensstjerner som Depeche Mode, Billie Eilish, Swedish House Mafia, Billie Eilish, Iggy Pop, Alanis Morissette, Travis Scott, Kings of Leon og Jack White i Tusindårsskoven sammen med stand-up comedy, vinderne af Tinderbox Band Battle og festlige områder som Moonshine og Groovebox.

Tinderbox afholdes i Tusindårsskoven i Odense.

Tinderbox

Studsgade 35B