The Body Shop er endnu engang kåret til Danmarks mest bæredygtige skønhedsbrand!

Sustainable Brand Index er Europas største uafhængige varemærkestudie om bæredygtighed. Den nye rapport for 2022 er netop blevet udgivet, og de danske forbrugere har talt: for fjerde år i træk kårer de The Body Shop som branchens bedste i kategorien for skønhedsbrands.

Sustainable Brand Index er blevet gennemført siden 2011 med det formål at sætte fokus på og udbrede viden om bæredygtighed. I 2022 er mere end 1.500 brands og 35 brancher blevet evalueret ved hjælp af mere end 69.000 forbrugere i 8 lande. Rapporten dækker 35 brancher, og definitionen af bæredygtighed er baseret på FN's globale bæredygtighedsmål (Sustainable Development Goals).

I Danmark er The Body Shop for fjerde år i træk blevet placeret på en førsteplads i deres branchekategori som det brand, kunderne oplever som det mest bæredygtige.

– Vi er utroligt stolte over denne placering og feedback på, hvordan de danske forbrugere oplever os og vores kommunikation. Som B-corp handler vores indsats på bæredygtighedsområdet om meget mere end kommunikation – det er en del af vores forretningsmål at levere resultater i balance med de tre P’er: People, Planet og Profit. I løbet af det sidste år har vi bl.a. fokuseret på at relancere vores refillsystem i Danmark. Refill er en del af vores arv, der har været med fra starten. Nu kan vi igen tilbyde alle kunder muligheden for at være med i refillrevolutionen, genopfylde deres plejeprodukter i genanvendelige flasker og dermed være med til at skabe et nyt syn på emballage og genanvendelse, udtaler Matilda Wiechel, Activism & Communications Manager, The Body Shop Sverige og Danmark.

I den samlede rangliste over alle brands fra alle brancher placerer The Body Shop sig som nr. 16.

Se hele ranglisten og læs Sustainable Brand Index-rapporten 2022 her.

• community fair trade
  • samfundsmæssigt problem
  • sustainable brand idex
  • vegansk
  • makeup
  • hårpleje
  • butik
  • skønhed
  • the body shop

I 2022 blev The Body Shop udnævnt til Danmarks mest bæredygtige skønhedsbrandifølge Sustainable Brand Index™, Europas største bæredygtighedsundersøgelse.