The Body shop Danmark anerkendes for deres meningsfulde PR- og kommunikstionsindsatser

I de seneste ti år har Mynewsdesk arrangeret Nordic PR Awards for at sætte fokus på og fejre store PR-indsatser blandt deres kunder, og i år vinder The Body Shop Danmark i kategorien, Purposeful PR.

Hvert år hylder Mynewsdesk deres kunders PR- og kommunikationsarbejde i det foregående år, og i år er Purposeful PR en af de nye kategorier til årets Nordic PR Awards. Denne kategori hædrer en virksomhed, der med succes har formidlet deres indsats og arrangement indenfor holdbarhed og socialt ansvar i sit PR- og kommunikationsarbejde.

Juryens motivering

Vinderen i denne kategori er en sand rollemodel, når det kommer til at arbejde med meningsfuld PR på en troværdig og ordentlig måde. De har på fremragende vis banet vejen for, hvordan man kan integrere emner som lighed og bæredygtighed i sin PR, og de har gjort det til en naturlig del af deres kommunikation og forretning generelt. De er en sand inspiration.

- Vi er meget stolte over denne pris for vores PR og kommunikationsindsatser. Det er en anerkendelse af vores konstante fokus på vores værdier og målrettede indsats for at skabe meningsfuld kommunikation. Uanset om vi taler om mænds vold mod kvinder, Cruelty Free Cosmetics eller vores refillrevolution har The Body Shop altid haft et ønske om at starte vigtige samtaler indenfor miljø, dyre- og menneskerettigheder, og derved være med til at påvirke og gøre en forskel i verden, udtaler Lise Kristensen, Activism & Communications Coordinator Danmark.

The Body Shop er et globalt B Corp™ certificeret brand, som blev grundlagt at Anita Roddick i Brighton i England i 1976. Anita banede vejen for den filosofi, at en virksomhed kan skabe positive forandringer i verden, hvilket i dag fortsat er virksomhedens drivkraft. The Body Shop producerer etiske og bæredygtige makeup, hud-, og hårplejeprodukter med ingredienser af naturlig oprindelse. I dag findes der flere end 3.000 The Body Shop-butikker i over 70 lande. The Body Shop er sammen med Natura, Aesop og Avon ejet af Natura &Co, en global kosmetikgruppe med et mål om at skabe positiv økonomisk, social og miljømæssig indflydelse.

• samfundsmæssigt problem
  • community fair trade
  • the body shop
  • butik
  • kampagner
  • vegansk

I 2022 blev The Body Shop udnævnt til Danmarks mest bæredygtige skønhedsbrandifølge Sustainable Brand Index™, Europas største bæredygtighedsundersøgelse.