Telenor lægger grundstenen til fremtidens teleselskab

Telenor lægger grundstenen til fremtidens teleselskab

Telenor Danmark har indgået et strategisk samarbejde med CSG, som skal levere de it-platforme, der skal fremtidssikre forretningen og gøre Telenor til Danmarks førende digitale teleselskab med uovertrufne kundeoplevelser.

Telenor Danmark har påbegyndt en omfattende udskiftning af teleselskabets it-systemer, som samtidig vil betyde en større transformation af hele Telenor. Til at levere de platforme, som skal gøre Telenor i stand til fremover i endnu højere grad at skabe uovertrufne kundeoplevelser, har selskabet valgt CSG, som leverer cloudbaserede Software-as-a-Service-platforme til teleselskaber over hele verden.

Dermed erstatter Telenor en skræddersyet og relativt kompleks it-løsning med et standardsystem i topklasse og ambitiøse roadmaps, som betyder, at selskabet i endnu højere grad end tidligere kan integrere og drage nytte af nye løsninger og teknologier.

”Med CSG’s løsning får vi mange af de kritiske funktioner, som gør det muligt at tage vores digitale kundeoplevelser til næste niveau. Vi kommer samtidig til at skære en masse kompleksitet fra, hvilket betyder, at vi kan investere flere ressourcer i udviklingen af nye produkter og kundeoplevelsen og arbejde mere dynamisk med kunderejsen. Når CSG's platforme er implementeret bliver det kort sagt endnu nemmere både at være kunde, medarbejder og samarbejdspartner hos Telenor,” siger Lars Thomsen, CEO i Telenor Danmark, og fortsætter:

”Særligt spændende bliver arbejdet med kundeoplevelsen. Det kommer til at blive langt nemmere for vores medarbejdere at servicere kunderne, og kunstig intelligens vil gøre os i stand til at arbejde mere proaktivt og systematisk med at identificere udfordringer, så vi kan tage hånd om dem, inden kunderne når at kontakte os. Det er bare én af de mange mere målrettede og relevante services, som vi glæder os til at kunne præsentere kunderne for.”

”Det er en ære at arbejde sammen med Telenor Danmark mod vores fælles mission om at gøre det nemt og enkelt at være telekunde. Vi er stolte over at være med til at kickstarte den transformation, der skal gøre Telenor klar til at tage digitaliseringen af deres forretning til det næste niveau. Deres tillid til CSG og vores brancheførende løsninger vil gøre dem i stand til at skræddersy kunderejserne og sætte nye standarder for kundeoplevelsen i det danske telelandskab,” siger Ian Waterson, SVP for Go-To-Market hos CSG.

Et nyt og stærkere Telenor

Efter fire år med stærke resultater står Telenor på et solidt økonomisk fundament til at håndtere den transformation, som det strategiske partnerskab samtidig indvarsler.

”Hvis vi også i fremtiden vil have en hurtig og sikker digital infrastruktur og digitale løsninger i verdensklasse til glæde for forbrugere og erhvervsliv, skal vi turde tænke meget af det, vi ellers gør godt i dag, anderledes. Med CSG’s løsning vil vi kunne arbejde langt mere effektivt og fleksibelt end tidligere, så det, der i dag er hele projekter, vil blive til opgaver. Dermed bliver de nye it-platforme en anledning til at gentænke vores interne processer og organisering og en løftestang til at bygge et nyt og stærkere Telenor. Forandring er en helt nødvendig del af vores vækststrategi,” afslutter Lars Thomsen.

­Telenor forventer, at CSG’s platforme vil være fuldt implementeret i 2026.

Om Telenor

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Det er vores mål at være det teleselskab, der giver danske forbrugere og virksomheder en tryg, sikker og enkel digital hverdag. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur og har for nyligt færdiggjort 5G-moderniseringen af vores landsdækkende mobilnetværk.

Telenor er Danmarks næststørste mobiloperatør og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Om CSG

CSG giver virksomheder mulighed for at opbygge uforglemmelige oplevelser, hvilket gør det nemmere for mennesker og virksomheder at forbinde med, bruge og betale for de tjenester, de værdsætter mest. Vores kundeoplevelse, fakturerings- og betalingsløsninger hjælper virksomheder af enhver størrelse med at tjene penge og gøre en forskel. Med vores SaaS-løsninger kan virksomhedsledere tage kontrol over deres fremtid og få vejledning undervejs fra vores engagerede og fremtidsrettet CSG’ere rundt om i verden.

Vil du være fremtidsparat og en forandringsskaber som de globale brands, der stoler på CSG? Besøg csgi.com for at lære mere om, hvordan vi kan nå dine mål sammen.

For mere information, kontakt venligst:

Telenor Danmark
info@telenor.dk

CSG
Kristine Østergaard
+44 (0)79 2047 7204
kristine.ostergaard@csgi.com

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Norden og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Telenors pressetelefon

Pressekontakt 25 600 800