12.000 husstande i Midtjylland kan nu få internet fra Telenor på MES’ fibernet

12.000 husstande i Midtjylland kan nu få internet fra Telenor på MES’ fibernet

Telenor og MES har indgået en aftale, der allerede fra i dag giver 12.000 adresser i Midtjylland adgang til lynhurtigt internet fra Telenor. Med samarbejdet kommer der flere valgmuligheder for kunderne i området.

Nu får forbrugerne i Midtjylland mere at vælge mellem på internetfronten. Telenor offentliggør nemlig en aftale med MES, som giver teleselskabet mulighed for at tilbyde lynhurtige fiberforbindelser til de ca. 12.000 adresser i fiberselskabets forsyningsområde i Midtjylland allerede fra i dag.

Hos Telenor er man glad for at have indgået en aftale, der dækker de mange fiberkunder i området.

"Fibernet er ikke bare fibernet. Vi har en ambition om at være det teleselskab, der giver danske forbrugere og virksomheder en tryg og sikker digital hverdag, og det indebærer også, at der skal flere muligheder på hylden, når danskerne skal vælge internet. Lynhurtige hastigheder og høj stabilitet er efterhånden en hygiejnefaktor. Derfor har vi lagt fokus på at indbygge et sikkerhedsnet i Telenor Internet i form af NetSikker og SikkerSurf," siger Lars Thomsen, adm. direktør i Telenor.

NetSikker er Telenors digitale forsikring, som hjælper ved digitale krænkelser og online svindel, mens sikkerhedsfilteret SikkerSurf automatisk blokerer adgangen til hjemmesider, der indeholder skadeligt indhold.

Flere valgmuligheder til danskerne
Hos MES er man glad for at have indgået en aftale, der giver kunderne endnu flere valgmuligheder.

”Vi er rigtig glade for at byde endnu en tjenesteudbyder velkommen på vores fibernet. Vi arbejder for, at alle skal have adgang til hurtigt fibernet og i den forbindelse også have flere valgmuligheder på sin forbindelse. Som andelsejet selskab ser vi det også som vores ansvar, at vi gør vores for at forbedre mulighederne i det område, vi er i,” siger Majbritt Skriver Majkjær, adm. direktør i MES.

Det nye samarbejde er blevet til gennem OpenNet, der hjælper med at forbinde internetudbydere og fibernetejere. Og det glæder direktør i OpenNet, Henrik Møller Nielsen, at tjenesten gør samarbejdet nemt og enkelt:

”Aftalen mellem Telenor og MES er endnu en aftale i den rigtige retning – bedre udnyttelse af de eksisterende fibernet og flere valgmuligheder til slutkunderne. Det er vores mission at binde branchen sammen og gøre det komplekse enkelt. Det skal netop være nemt for vores eksisterende partnere på platformen at indgå nye samarbejdsaftaler, så vi fortsat kan danne et stærkt fællesskab i branchen.”

Om Telenor Internet
Telenor Internet leverer hurtige forbindelser gennem fiber, antennestik eller trådløst over 5G-netværket. På telenor.dk/internet kan nye og eksisterende kunder tjekke, hvilke forbindelser og hastigheder de kan få leveret til deres adresse.

Priser på Telenor Internet på MES’ net:

• 200 Mbit/s – 329 kr./md. (første tre måneder til halv pris)
  • 1000 Mbit/s – 359 kr./md. (første tre måneder til halv pris)

Om MES
MES Fibernet A/S er ejet af MES A.m.b.a. og leverer fibernettet i området fra Sdr. Omme i vest til Kollemorten i øst samt fra Gludsted i nord ned til Billund lufthavn. Man har i dag mulighed for at levere fibernet til ca. 12.000 adresser. MES A.m.b.a. er en forkortelse for Andelsselskabet Midtjyllands Elektricitetsforsynings Selskab, der blev etableret for mere end 100 år siden i 1921. I begyndelsen forsynede de Brande omegn med elektricitet, og med tiden voksede efterspørgslen og derfor også selskabet. I 2007 dannedes MES Fibernet A/S, så de kunne begynde at etablere fibernet til vores andelshavere. MES udbygger løbende fibernettet og ambitionen er på sigt, at fibernettet kan tilbydes til alle andelshavere.

For yderligere information: Majbritt Skriver Majkjær, adm. direktør i MES Fibernet A/S, tlf. 2528 1710.

Om OpenNet

OpenNet leverer en samarbejdsmodel og IT-platform til åbning af fibernet, som gør det nemmere for tjenesteudbydere og netejere at samarbejde. Det gavner både samarbejdspartnere og ikke mindst slutkunderne, som får flere valgmuligheder på deres fiberforbindelser. OpenNet samarbejder med en lang række netejere og tjenesteudbydere på det danske marked og dækker 1,1 mio. adresser. OpenNet er et selvstændigt selskab, som er ejet af en af Danmarks største energikoncerner, Norlys, og har været i drift siden 2019.

For yderligere information: Henrik Møller Nielsen, direktør i OpenNet, tlf. 9115 1515

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Norden og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.