Helle Østergaard Kristiansen indtræder i Systematics bestyrelse

Helle Østergaard Kristiansen indtræder i Systematics bestyrelse

Danske Commodities’ administrerende direktør skal styrke den danske softwarevirksomheds fortsatte vækst.

Softwarevirksomheden Systematic har fået en ny og særdeles stærk erhvervsprofil med ombord, idet Helle Østergaard Kristiansen, administrerende direktør i Danske Commodities, er indtrådt som det syvende medlem af bestyrelsen.

Hun er kåret som nr. 31 på det amerikanske erhvervsmagasin Forbes’ liste over mest magtfulde kvinder i erhvervslivet uden for USA. Hun er direktør for en virksomhed, som senest leverede et driftsresultat på 375 millioner kroner. Og så er hun modig.

Det krævede en vis portion mod, da Helle Østergaard Kristiansen takkede ja til at overtage direktørstolen i Danske Commodities, efter stifter og ejer Henrik Lind havde solgt virksomheden til norske Equinor. På det tidspunkt havde Helle været ni år i virksomheden – først som Chief Risk Officer, herefter som økonomidirektør og endelig administrerende direktør i begyndelsen af 2019.

Hun er uddannet Cand.Merc.Aud og begyndte sin karriere i finanssektoren, hvor hun kom til at beskæftige sig med risiko og compliance. I dag sidder hun også i bestyrelsen for Dampskibsselskabet Norden og Stauning Whisky og kan nu føje Danmarks største privatejede it-virksomhed på den liste, og det er hun begejstret for:

- Systematic er en imponerende virksomhed, som gennem årene fuldt ud har finansieret sin egen succes ved at geninvestere sit overskud i innovation og udvikling af nye softwareløsninger, som sælges over hele verden. Virksomheden har oplevet en kolossal vækst og bevæger sig fortsat ind på nye forretningsområder år for år, og jeg er virkelig glad for at få muligheden for at bidrage til den fortsatte udvikling af Systematic, siger Helle Østergaard Kristiansen.

For Systematics ejerleder Michael Holm er Helle Østergaard Kristiansens stærke kompetencer en gevinst for virksomhedens bestyrelse:

- Helle er en fremsynet forretningsstrateg med en profil, der er stærk på både det finansielle og det kommercielle. Hun har en naturlig nysgerrighed og interesse for at lære fra andre virksomheder, og kombineret med hendes målrettede fokus på at styrke og underbygge virksomheders konkurrenceevne, så er Helle den helt rigtige til at bidrage til Systematics kontinuerlige vækst, siger han.

Om Helle Østergaard Kristiansen

• Født 1978