Covid-19: Systematic styrker kulturen globalt i virksomheden

Covid-19: Systematic styrker kulturen globalt i virksomheden

Softwarevirksomheden udnævner midlertidige Corona Chief Entertainment Officers og forener medarbejderne over hele verden online

Med coronavirussens indtog verden over er Systematic ændret fra at være fordelt på 12 kontorer i 11 lande til 1100 hjemmekontorer, hvorfra medarbejderne fortsat udvikler software til sundhedsvæsen, forsvar, undervisning m.v. Arbejdet kører, møder og deadlines overholdes som de skal, men det sociale aspekt mangler, og på den baggrund har Systematics CEO Michael Holm udpeget en håndfuld midlertidige CCEOs – Corona Chief Entertainment Officers til at løse den opgave.

"Til dagligt har vi en super aktiv personaleforening, som flittigt afholder fester, sportsaktiviteter, foredrag, spilaftner og en masse andre sociale events på vores kontorer rundt om verden. Det har Covid-19 desværre sat en effektiv stopper for. I stedet mødes vi om nye, aktiviteter i cyberspace – på tværs af tidszoner og landegrænser. Vi bruger den ulykkelige situation til at skabe noget nyt: en global personaleforening ledet af vores CCEOs. Vi trænger til at grine sammen og føle os forbundne, når vi sidder hver for sig men arbejder mod fælles mål. Derfor gør vi en ekstra indsats for at styrke vores kultur, sammenhængskraft og samarbejdsevner", siger Michael Holm.

En af de nye CCEOs, Pernille Bræmer-Jensen, er aktiv i personaleforeningen, og sammen med sine kolleger har hun gentænkt mulighederne og lagt en plan.

"Vi kan godt lide en udfordring, og selvom det ikke er det samme som at afholde fysiske events, så har vi i al beskedenhed faktisk fået nogle ret gode idéer, som vi glæder os til at sætte strøm til", fortæller hun.

Systematics nye CCEO’s har planlagt fredagsbar i cyberspace, online foredrag, virtuel løbeklub, live stream koncert med husorkestret Michael Learns to Code, online workout-sessions, quizzer og anbefalinger til kulturelle onlineoplevelser. Desuden er de hele tiden åbne for nye forslag fra medarbejderne.

"Det er superfedt, at både ledelse og kolleger gør noget aktivt for at styrke sammenholdet og holde humøret oppe i en meget mærkelig tid. Vi håber også, at det vil bringe os tættere sammen med kollegerne i de andre lande", siger Pernille Bræmer-Jensen.

Om Systematic
Virksomheden har 1100 medarbejdere og hovedsæde i Aarhus. Derudover har Systematic kontorer i Australien, Canada, Finland, Forenede Arabiske Emirater, New Zealand, Storbritannien, Sverige, Rumænien, Tyskland og USA. Systematic A/S udvikler software og systemløsninger til kunder inden for den offentlige og private sektor.