Profil Optik vinder prisen som årets bedste butikskæde i Danmark

Profil Optik kåres til landets bedste butikskæde af danskerne

Prisen som ”Årets bedste butikskæde” er igen i år blevet uddelt efter afstemning blandt de danske forbrugere. Denne gang gik prisen til Profil Optik, der vandt flere af afstemningens priser.

”Retailer of the Year” (på dansk ”Årets butikskæde”) er en forbrugerpris, som hvert år uddeles i Tyskland, Italien, Østrig, Portugal, Belgien, Sverige, Danmark og Holland. I alle landene konkurrerer forhandlere om prisen 'Årets butikskæde i deres respektive lande. Prisen er den største forbrugerafstemning i Europa, da det ikke er eksperter, der vælger vinderne. Forbrugerne kan stemme på de nominerede butikker via en online afstemning. I den seneste afstemning gav mere end 1,5 millioner forbrugere over 2,7 millioner anmeldelser af deres foretrukne forhandlere. De vurderer forhandlernes præstationer ud fra fx prisniveau, kvalitet af produkter og service. Den forhandler med den højeste score vinder prisen som årets butikskæde for det pågældende år.

Vinder prisen som årets bedste butikskæde i Danmark
De danske forbrugere har stemt. Og vinderen i år blev optikerkæden Profil Optik, der vandt prisen som ”Årets bedste butikskæde” foran de øvrige nominerede: Elgiganten, Deichmann, Flying Tiger Copenhagen, H&M, Hunkemöller, Kirppu og Lidl. Profil Optik vandt i samme ombæring i kategorien ”Optiker” prisen som årets bedste butikskæde og bedste webshop.

”Det er en stor ære, at forbrugerne har valgt Profil Optik til årets bedste butikskæde – både i den overordnede kategori og blandt optikere. Vi er enormt stolte over priserne, da de udelukkende bygger på de danske forbrugeres bedømmelser af vores butikker. Og det er jo netop helt almindelige danskere, som er vores kunder – og som vi hver dag er i tæt kontakt og dialog med. Det er et kæmpe skulderklap til vores dygtige personale ude i vores 112 butikker rundt om i landet og kollegaerne her på hovedkontoret i Taastrup. De kæmper hver eneste dag for at levere de bedste produkter og den bedste service til kunderne samt at forebygge og udbrede viden om danskernes øjensundhed,” udtaler administrerende direktør hos Profil Optik, Tina Gaardsholt.

Butikkerne er glade for kundernes støtte
Hos de enkelte butikker er de også glade for den store opbakning fra de mange kunder, som hver dag lægger vejen forbi butikken. Det er dem, som medarbejderne hver dag forsøger at hjælpe bedst muligt.

”Vi er utroligt glade for kundernes støtte og opbakning. Prisen er et kæmpe skulderklap til os, der hver dag møder de lokale kunder ude i butikkerne. Det næste år vil vi bestræbe os på at gøre det endnu bedre for dem, så vi forhåbentlig kan genvinde prisen”, udtaler Carsten Nedergaard, butikschef i Odense Flagship Store.

Læs mere om afstemningen og priserne på www.retaileroftheyear.dk

Om Profil Optik by Synsam

Profil Optik By Synsam er en del af Synsam Group - en af Europas ledende aktører i optikbranchen. Vi tilbyder unikke løsninger både indenfor Eye Health og Eye Fashion med et bredt sortiment, der tager udgangspunkt i vores kunders forskellige livsstile og behov for øjensundhed.

Koncernen findes i hele Norden, har cirka 3.000 medarbejdere og en total omsætning på ca. 4,0 milliarder SEK.

Totalt har koncernen cirka 500 butikker, der drives under varemærkerne Synsam, Ai Eyewear og Profil Optik i Danmark. Synsam Group har gennem digitalisering, abonnementsløsninger og andre innovative koncepter skabt en tilvækst og lønsomhedsudvikling, der er blandt de højeste i Europa.

Louise Funk-Hansen

Pressekontakt Digital Marketing & Communications Manager +45 31 93 93 99

Velkommen til Profil Optik by Synsam Danmark!

Hos Profil Optik møder vi vores kunder med høj kompetence og et højt serviceniveau. Vi hjælper kunderne med at finde en individuel løsning blandt vores brede kvalitetssortiment af briller, solbriller og kontaktlinser fra verdens førende mærkevarer og leverandører. Profil Optik er en del af Synsam Nordic, og derfor står der by Synsam under Profil Optik-logoet.

Profil Optik by Synsam Danmark

Oldenburg Allé 1, 2. sal