Harald Bjugstad-Holm

Nordic Choice Hotels får ny bæredygtighedschef

Nordic Choice Hotels har ansat Harald Bjugstad-Holm som ny bæredygtighedschef. Bjugstad-Holm har senest arbejdet i den norske finans- og forsikringskoncern Storebrand, hvor han var beskæftiget med bæredygtighedsspørgsmål relateret til økonomisk rentabilitet og forretningsudvikling.

- Hotelbranchen er en vældig spændende branche, og med 16.000 medarbejdere og næsten 200 hoteller har Nordic Choice Hotels et enormt påvirkningspotentiale. Bæredygtige rejser bliver stadig vigtigere, og vi ser, at folk bliver mere og mere bevidste om dette. Jeg glæder mig til at begynde mit arbejde i en virksomhed, der er nået langt i sit bæredygtighedsarbejde, og ser frem til at videreudvikle vores bæredygtighedsstrategi, så vi kan styrke Nordic Choice Hotels konkurrenceevne yderligere, siger Harald Bjugstad-Holm.

Nordic Choice Hotels arbejder løbende med at minimere virksomhedens klimapåvirkning. Med ansættelsen af Harald Bjugstad-Holm er det håbet at fortsætte det offensive arbejde inden for det emne og sætte nye mål for hotelkoncernens bæredygtighedsarbejde fremover.

- Harald kommer med en virkelig spændende baggrund og bred erfaring med, hvordan virksomheder kan tage ansvar for deres miljøpåvirkninger. Endnu vigtigere er hans personlige engagement for den slags livsvigtige spørgsmål. Samlet vil disse egenskaber give Nordic Choice en meget værdifuld kompetence i vores arbejde for at sikre, at vi lever op til vores løfte om at tilbyde de mest bæredygtige gæsteoplevelser, siger Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Nordic Choice Hotels har valgt seks fokusområder i sit bæredygtighedsarbejde: Mangfoldighed, etisk og bæredygtig handel i forsyningskæderne; globalt samfundsansvar ved at bekæmpe trafficking; god, sund og bæredygtig mad; lokalt samfundsansvar i nabolaget samt en miljøvenlig drift af hotellerne. Alle hoteller arbejder målrettet på at reducere forbruget af vand, madaffald, energi, transport af varer og brugen af kemikalier, og de er miljøcertificerede i henhold til ISO 14001.

- Det arbejde, som Nordic Choice Hotels har gjort indtil nu, viser, at virksomheden tør gå i brechen og tage klar stilling i vigtige spørgsmål. Det er et meget godt udgangspunkt, når vi kigger frem mod 2030, hvor FN’s bæredygtighedsmål skal være indfriet. Nordic Choice Hotels har alle forudsætninger for at være en global ledestjerne i dette arbejde, og jeg glæder mig til at trække i arbejdstøjet og komme i gang, siger Bjugstad-Holm.

Nordic Choice Hotels er en af Nordens største hotelkoncerner med 190 hoteller og 16.000 medarbejdere i Norden og Baltikum. Virksomheden markedsfører kæderne Comfort, Quality Hotel og Clarion Hotel samt 20 selvstændige hoteller. Samtlige hoteller er miljøcertificerede i henhold til ISO 14001.

Ida Holen

Pressekontakt Head of Communications +47 975 44 903

Den førende hotelgruppe i Norden

Strawberry er portalen til et bredt udvalg af hoteller, møde- og konferencefaciliteter, restauranter og spa, men også til gode fordele og belønninger for vores medlemmer. Med over 240 hoteller i Norden kan vi tilbyde hotelkæder som Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel, samt over 40 fritstående hoteller. Gennem vores app og hjemmeside får du som gæst og medlem adgang til vores univers af oplevelser, med vores løfte om at gøre livet mere sjovt, meningsfuldt og spændende.