Photo: Erik Krafft

Nordic Choice Hotels ændrer navn til Strawberry

Nordic Choice Hotels, som er ejet af den norske milliardær Petter A. Stordalen, har i løbet af de seneste 25 år etableret sig som en af de største aktører i turismebranchen i Norden med mere end 200 hoteller, herunder Villa Copenhagen og Clarion Hotel Copenhagen Airport i Danmark. I løbet af de næste 10 år skal selskabet fordoble antallet af hoteller og udvide de services og fordele, som indgår i loyalitetsprogrammet. Ambitionen er at skabe et økosystem af egne brands og eksterne partnere, som tilbyder oplevelser i Norden.

- Sammen med vores fantastiske ansatte har vi skabt en af Nordens største hotelkoncerner med hoteloplevelser, som spænder fra lavpris- til luksusegmentet. Målet er at være den mest spændende turismeaktør i hele Norden, og derfor skal vi videreudvikle selskabet ved at udvide vores produkter, og de tjenester som indgår i loyalitetsklubben og hotelkoncernen. For at markere skiftet ændrer selskabet navn til Strawberry, og vi glæder os til at starte rejsen, siger Petter A. Stordalen, ejer af Strawberry og grundlægger af Nordic Choice Hotels.

Nordic Choice Hotels blev etableret i løbet af 90’erne, og selskabet har siden vokset i hastigt tempo. I perioden 1997 til 2000 voksede selskabet med et nyt hotel hver 14. dag og 50 nye ansatte hver 10. dag. I dag er Nordic Choice Hotels den største hotelkoncern i Norge og Sverige. I Danmark driver Nordic Choice Hotels fire hoteller: Det luksuriøse Villa Copenhagen, det centrale Comfort Hotel Vesterbro og de to lufthavnshoteller Clarion Hotel Copenhagen Airport og Comfort Hotel Copenhagen Airport.

Samlet i Norden har selskabet 214 hoteller i fem lande inkl. Baltikum, 3000 lejligheder gennem Strawberry Living og tæt på 15.000 ansatte.

- Vækst ligger i selskabet DNA, og for at vi skal kunne fortsætte den fantastiske vækst, vi har haft de seneste 25 år, skal der ændringer til. Det er ikke længere nok bare at tilpasse sig. Vi skal være i førersædet. Vi skal være bedst i klassen inden for hoteloplevelser. Og vi skal udfordre vores rolle som turismeaktør med målet om at blive mere relevante, for flere, oftere. Derfor markerer Strawberry en ny og spændende æra for os, siger Petter A. Stordalen.

Navneændringen blev annonceret af Stordalen selv under hans tale på VK (Vinterkonferencen) i Friends Arena i Stockholm. Arrangementet, som samler 2500 ansatte og samarbejdspartnere, er en årlig tradition som normalt gennemføres i midten af januar, men som på grund af pandemien blev flyttet til juni i år. Hotelkoncernen vil formelt ændre navn i løbet af 2023 og vil fortsætte sin multibrandingstrategi, som betyder, at koncernen fortsat vil tilbyde forskellige hotelkæder til forskellige målgrupper.

- Vi har bygget vores success på at have branchens bedste medarbejdere. Grundlaget og trygheden i det, vi nu skal gøre, bygger på en stolt historie med stor implementeringskraft. Nu går selskabet ind i en ny tid som imødekommer fremtidens turisme, og der må vi sammen skabe en mere attraktiv loyalitetsklub med produkter og tilbud tilpasset fremtidens gæster. Samtidig skal vi bygge videre på kernen i alt, hvad Nordic Choice Hotels står for, nemlig bæredygtighed, mangfoldighed og inklusion, dét at give folk en chance og kæmpe for, at ingen står udenfor, siger Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Nordic Choice Hotels er en af de største hotelgrupper i Norden med over 200 hoteller i de nordiske og baltiske lande. Virksomheden markedsfører Comfort Hotel, Quality Hotel, Clarion Hotel og Clarion Collection kæder samt 39 uafhængige hoteller og Strawberry Living.

Ida Holen

Pressekontakt Head of Communications +47 975 44 903

Den førende hotelgruppe i Norden

Strawberry er portalen til et bredt udvalg af hoteller, møde- og konferencefaciliteter, restauranter og spa, men også til gode fordele og belønninger for vores medlemmer. Med over 240 hoteller i Norden kan vi tilbyde hotelkæder som Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel, samt over 40 fritstående hoteller. Gennem vores app og hjemmeside får du som gæst og medlem adgang til vores univers af oplevelser, med vores løfte om at gøre livet mere sjovt, meningsfuldt og spændende.