Gå til indhold
Nye og gamle ejere (fra venstre: Ari Tolppanen, formand for CapMan, Laura Tarkka, administrerende direktør Kämp Collection Hotels og Nordic Choice Hotels Petter Stordalen

Pressemeddelelse -

Overtagelsen af Kämp Collection Hotels er nu afsluttet – "Jeg ønsker at tilføje 2000 hotelværelser til udbuddet i Helsinki."

Konkurrencemyndigheden har godkendt Nordic Choice Hotels' overtagelse af Kämp Collection Hotels. Overtagelsen af Kämp Collection Hotels, som tidligere var ejet af CapMan Buyout og andre ejere, blev afsluttet d. 9. oktober. Den nye ejer sigter mod at øge udbuddet af hoteller drastisk i Helsinki.

- Min drøm om at blive en del af Kämps fremtidige udvikling er nu en realitet. Kämp og Nordic Choice Hotels er nu et team, og jeg er overbevist om, at dette er starten på noget fantastisk, siger Petter A. Stordalen, grundlæggeren af Nordic Choice Hotels og den nye ejer af Kämp Collection Hotels.

Laura Tarkka, CEO for Kämp Collection Hotels, udtaler, at samarbejdet med den nye ejer er forløbet gnidningsløst, og virksomhederne deler mange af de samme værdier. Ifølge Tarkka åbner den nye ejer muligheden for at udvikle tjenesten endnu mere.

- Vi ønsker at udvide oplevelsen af luksus endnu mere, og vi vil f.eks. renovere Kämp Brasserie & Bar og Klaus K Hotel, siger Tarkka.

Mens Kämp Collection Hotels er kendt for sine luksushoteller, så leverer Nordic Choice Hotels et bredt udvalg af overnatningmuligheder, inklusive dyre, mellemdyre og billige hoteller. Petter A. Stordalen annoncerede i september planen om at bygge to nye hoteller ved Helsinki Airport, det største hotelprojekt i Finland. Hotellerne vil åbne i 2023 og opførselsomkostningerne overstiger 120 millioner euro.

Stordalen ser et stort vækstpotentiale i Helsinkis overnatningsmarked.

– Dette er blot starten! Min mål er at opnå 25-30 % af markedsdelen i alle de nordiske hovedstæder. Jeg ønsker stadig at tilføje 2000 hotelværelser til udbuddet i Helsinki. Helsinkis vækstpotentiale som rejsedestination er stor, og jeg er oprigtigt glad for at eje disse fantastiske hoteller her, siger Stordalen.

Med overtagelsen af Kämp Collection Hotels ejer Nordic Choice Hotels nu over 200 hoteller i de nordiske lande. CEO hos Kämp, Laura Tarkka, mener, at det, at være en del af en gruppe, gør livet lettere for de gæster, som elsker at rejse rundt.

– Vi er oprigtigt en del af en stor familie nu, så hvis en gæst elsker os i Helsinki, så er der nu også fantastiske muligheder for ham eller hende i andre nordiske lande. Og dette går også den anden vej – rejsende i andre nordiske lande kan nu lettere finde vores tjenester.

Fakta om Nordic Choice Hotels (inkl. Kämp Collection Hotels):
Ejer: Petter A Stordalen, Emilie A. Stordalen, Henrik A. Stordalen and Jakob A. Stordalen.
CEO Nordic Choice Hotels: Torgeir Silseth.
Driftlande: Norge, Sverige, Finland, Danmark, Letland og Litauen.
Hoteller: 200+
Hotelkæder: Clarion Hotel, Quality Hotel, Comfort Hotel og Clarion Collection.
Uafhængige hoteller: 38
Hoteller i Finland:Clarion Hotel Helsinki, Clarion Hotel Helsinki Airport, F6, Hotel Kämp, Hotel Lilla Roberts, Hotel Haven, GLO Hotel Airport, Hotel St. George, Klaus K Hotel, Hotel Fabian, GLO Hotel Kluuvi, GLO Hotel Art, GLO Hotel Sello.
Underskrevne aftaler om fremtidige hoteller: To nye hoteller ved Helsinki Lufthavn og Keilaranta Tower i Espoo.

Ida Holen

Pressekontakt Head of Communications +47 975 44 903

Den førende hotelgruppe i Norden

Strawberry er portalen til et bredt udvalg af hoteller, møde- og konferencefaciliteter, restauranter og spa, men også til gode fordele og belønninger for vores medlemmer. Med over 240 hoteller i Norden kan vi tilbyde hotelkæder som Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel, samt over 40 fritstående hoteller. Gennem vores app og hjemmeside får du som gæst og medlem adgang til vores univers af oplevelser, med vores løfte om at gøre livet mere sjovt, meningsfuldt og spændende.