Henrik Berghult

Henrik Berghult ny chef for Stordalens portefølje af selvstændige hoteller

Det bliver Henrik Berghult, som tager over som øverste chef for Petter Stordalens portefølje af prisbelønnede selvstændige hoteller i Norden. Nordic Hotels & Resorts er vokset støt de seneste år og fortsætter med at udbygge sit tilbud med Nordens bedste hoteller. Nu senest med det nye spahotel Falsterbo Strandbad.

Med hotelperler som Yasuragi, Copperhill Mountain Lodge, The Thief, Hotel Kämp og Villa Copenhagen har Nordic Hotels & Resorts 40 av Nordens mest værdsatte og prisbelønnede hoteller. Og porteføljen vokser også i de kommende år. I september åbner det omtalte Sommero i Oslo, næste år er det Tofta Beach & Spa på Gotland og snart også Falsterbo Strandbad i Skåne.

Nu står det desuden klart, at Nordic Hotels & Resorts nye COO og dermed øverste chef bliver Henrik Berghult. Henrik har senest haft stillingen som driftsdirektør for Clarion Hotel i Sverige.

- Henrik har en track record, hvor han, uanset hvor han befinder sig, løfter fortjenesten, gæsternes tilfredshed og ikke mindst personalets tilfredshed. Det er tre egenskaber, som definerer succesfulde hotelvirksomheder. Jeg er derfor meget glad for, at vi nu kan give ham en ny udfordring som leder af vores portefølje af selvstændige hoteller inden for Nordic Hotels & Resorts. Porteføljen vil fortsat vokse fremover, og det indebærer, at vi med Henrik får en sikker og tydelig leder, som vil videreudvikle virksomheden, siger Nordic Choice Hotels koncernchef Torgeir Silseth.

Henrik Berghult arbejder i dag som driftsdirektør for Clarion Hotel i Sverige. Han har tidligere arbejdet i andre hotelvirksomheder, eksempelvis som indkøbschef for The Rezidor Hotel Group, hvor han arbejdede internationalt med varemærkerne Radisson Blu, Park Inn, Regent og Missoni Hotels. Inden da havde han en række ledende operative stillinger i Sverige og Norge i norskejede Norlandia Hotels & Resorts. Berghult har studeret service management på Lunds Universitet og gennemført management-programmer på Cornell University School of Hotel Administration i USA.

- Det er en stor tillidserklæring at få lov at udvikle Nordic Hotels & Resorts virksomhed yderligere. Porteføljen består af Nordens førende og mest værdsatte hoteller. Den position er baseret på en evne til at udvikle gæste- og personaleoplevelser, der overgår forventningerne. Når virksomheden nu går ind i en ny fase efter pandemien, er det netop fokus på individerne, der står i centrum. Det er på den måde, vi får branchens bedste og gladeste personale og dermed de mest tilfredse gæster, siger Nordic Hotels & Resorts tiltrædende COO Henrik Berghult.

Henrik Berghult tiltræder sin nye stilling den 20. april. I sin nye rolle bliver Henrik en del af Nordic Choice Hotels koncernledelse.

For yderligere oplysninger kontaktes:
      Henrik Berghult, tiltrædende COO Nordic Hotels & Resorts, +46 70 621 81 90

Strawberry er portalen til et bredt udvalg af hoteller, møde- og konferencefaciliteter, restauranter og spa, men også til gode fordele og belønninger for vores medlemmer. Med over 225 hoteller i Norden kan vi tilbyde hotelkæder som Comfort Hotel®, Quality Hotel, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel, samt over 40 fritstående hoteller. Gennem vores app og hjemmeside får du som gæst og medlem adgang til vores univers af oplevelser, med vores løfte om at gøre livet mere sjovt, meningsfuldt og spændende. More to explore at strawberry.dk

Den førende hotelgruppe i Norden

Strawberry er portalen til et bredt udvalg af hoteller, møde- og konferencefaciliteter, restauranter og spa, men også til gode fordele og belønninger for vores medlemmer. Med over 240 hoteller i Norden kan vi tilbyde hotelkæder som Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel, samt over 40 fritstående hoteller. Gennem vores app og hjemmeside får du som gæst og medlem adgang til vores univers af oplevelser, med vores løfte om at gøre livet mere sjovt, meningsfuldt og spændende.