​Ensomt juletræ søger gaver

​Ensomt juletræ søger gaver

Nordic Choice Hotels fortsætter sin vigtigste juletradition, nemlig at indsamle julegaver til børn og voksne i en vanskelig livssituation.

For niende år i træk afholder Nordic Choice Hotels initiativet “Ensomt juletræ søger gaver” på sine hoteller rundt omkring i Norden.

– Året, vi snart lægger bag os, har været utroligt hårdt for mange, ikke mindst dem som er havnet i en svær økonomisk situation som følge af corona. Med en anderledes jul i vente for mange familier har initiativet “Ensomt juletræ søger gaver” aldrig været vigtigere end i år, siger Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Initiativet går ud på, at hotellerne samler julegaver ind på vegne af en lokal organisation, som arbejder for at gøre en forskel i julehøjtiden for mennesker i en svær livssituation. Siden 2012 er der blevet samlet 415.000 julegaver ind til børn og voksne i lokalområderne omkring Nordic Choice-hoteller i hele Norden.

– Giverglæden og engagementet, fra alle som bidrager med gaver til initiativet “Ensomt juletræ søger gaver,” er rørende. Et af julens vigtigste budskaber er, at vi skal passe på dem omkring os, og i år står dette budskab ekstra stærkt, afslutter Torgeir Silseth.

Sådan kan du bidrage:
1. Køb en gave og pak den ind. Tænk på, at gaven gerne må være noget et barn eller en voksen ønsker sig, ikke bare noget du tror, de har behov for. Det må gerne være en oplevelse som f.eks. et gavekort til biografen.

2. Pak gaven ind og sæt en seddel på med oplysninger, som beskriver, hvilken alder eller hvilken interesse gaven kan passe til. For eksempel: "God jul dig til som er 3-5 år gammel og kan lide at lege udendørs. Julehilsen fra Pia.”

3. Aflever julegaven på et Nordic Choice Hotel i nærheden af hvor du bor.

På disse hoteller kan du aflevere din gave:
Comfort Hotel Vesterbro, Skt. Petri, Clarion Hotel Copenhagen Airport og Villa Copenhagen.

Nordic Choice Hotels er en af de største hotelgrupper i Norden med over 200 hoteller i de nordiske og baltiske lande. Virksomheden markedsfører Comfort Hotel, Quality Hotel, Clarion Hotel og Clarion Collection kæder samt 34 uafhængige hoteller og Strawberry Living.

Ida Holen

Pressekontakt Head of Communications +47 975 44 903

Den førende hotelgruppe i Norden

Strawberry er portalen til et bredt udvalg af hoteller, møde- og konferencefaciliteter, restauranter og spa, men også til gode fordele og belønninger for vores medlemmer. Med over 240 hoteller i Norden kan vi tilbyde hotelkæder som Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel, samt over 40 fritstående hoteller. Gennem vores app og hjemmeside får du som gæst og medlem adgang til vores univers af oplevelser, med vores løfte om at gøre livet mere sjovt, meningsfuldt og spændende.