Gå til indhold
Comfort- og Clarion-hotellernes nye koncept -  at gøre dagen i morgen til verdens bedste dag

Pressemeddelelse -

Comfort- og Clarion-hotellernes nye koncept - at gøre dagen i morgen til verdens bedste dag

I 2020 får Norden to nye lufthavnshoteller, når Comfort Hotel slår dørene op i både Arlanda og Københavns Lufthavn. Sammen med Nordic Choice Hotels nuværende lufthavnshoteller, Clarion Hotels, bliver de to Comfort-hoteller en del af en ny satsning til fremtidens rejsende, som lanceres under konceptet ‘Here for tomorrow’.

Når andre taler om mindfulness og at gribe dagen, vil Comfort og Clarion Hotel se længere frem. Målet er at gøre dagen i morgen til verdens bedste dag – det er nemlig en af de primære grunde til, at folk vælger at bo på hotel i nærheden af lufthavnen. For med en god udgangsposition og en god nats søvn kan hotelgæsterne nemt starte den næste dag, uanset om de skal med et tidligt fly, skal holde en konference med virksomheden eller skal på ferie med familien.

Med hoteller i forskellige prisklasser håber man at kunne nå en bred målgruppe af gæster – ikke kun de klassiske forretningsrejsende. Der er plads til alle, både de gæster der ønsker et eksklusivt ophold, og de gæster der går efter et moderne budgetophold. Uanset hvilket af hotellerne man vælger, får man altid en uovertruffen beliggenhed i gåafstand til terminalerne, som gør rejsen endnu lettere.

• ‘Here for tomorrow’ er lige så meget et koncept som en vision for, hvordan følelsen på hotellerne kommer til at være. En god dag i morgen får man ikke alene gennem skøn service og gode faciliteter. Den kommer også via en gennemgående miljøtankegang og ved at være en attraktiv arbejdsplads for vores medarbejdere. Et eksempel på det er de store miljøsatsninger, som Comfort og Clarion Hotel har implementeret med klimavenlige menuer, en markant reduktion i plastforbrug og bæredygtig ledelse, siger Anna Spjuth, Senior Vice President for Comfort Hotel.

Når konceptet rulles ud, vil det foregå på en række forskellige måder. I stedet for at fokusere udelukkende på klassiske reklameformater er der udviklet nye kommunikationsløsninger med fokus på dagen i morgen. Der kommer eksempelvis til at være plantevægge, som budskabet vil gro på, og reklamesøjler som også bliver hjem for bier. Gæster, der er kommet til at pakke for meget tøj, kan give det til genbrug i en donationsboks, og træningshungrende gæster vil finde helt nye træningsformer direkte i værelserne.

• Jeg elsker dem, der går forrest og tør udfordre status quo. Efter at have været indlagt til plastik-rehab i løbet af året, og dermed helt at have skåret unødvendig plastik væk fra hotellerne, så løfter vi nu blikket yderligere for at forsætte med at levere bæredygtige løsninger i fremtiden. Det betyder bl.a., at Comfort Hotel kommer til at tilbyde en ny type indkvartering i Arlanda og Københavns Lufthavn i løbet af det næste år. Lige nu er der næsten kun business-hoteller i lufthavnene, selvom størstedelen af de rejsende flyver på economy class. Gennem et hotelkoncept som er bæredygtigt for både tegnebogen og miljøet, skaber vi noget, som jeg er sikker på, at gæsterne kommer til at elske, og som passer til flere, siger Petter Stordalen, grundlægger af Nordic Choice Hotels.

Comfort Hotel Arlanda Airport åbner lige før årsskiftet og Comfort Hotel Copenhagen Airport åbner i september 2020 på samme tid som konferencecenteret The Hangar i København.

For yderligere information, kontakt venligst:

Respina Gholinia
Respina.Gholinia@choice.se

Nordic Choice Hotels er en af Nordens største hotelkoncerner med 194 hoteller og 16.500 ansatte i Norden og Baltikum. Virksomheden markedsfører kæderne Comfort, Quality Hotel og Clarion Hotel samt 20 selvstændige hoteller. Samtlige hoteller er miløcertificerede med ISO 14001.

Ida Holen

Pressekontakt Head of Communications +47 975 44 903

Den førende hotelgruppe i Norden

Strawberry er portalen til et bredt udvalg af hoteller, møde- og konferencefaciliteter, restauranter og spa, men også til gode fordele og belønninger for vores medlemmer. Med over 240 hoteller i Norden kan vi tilbyde hotelkæder som Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel, samt over 40 fritstående hoteller. Gennem vores app og hjemmeside får du som gæst og medlem adgang til vores univers af oplevelser, med vores løfte om at gøre livet mere sjovt, meningsfuldt og spændende.