TO NYE TRIMMERE TIL KRÆSNE FORBRUGERE OG MINDRE OPGAVER FOR PROFESSIONELLE

TO NYE TRIMMERE TIL KRÆSNE FORBRUGERE OG MINDRE OPGAVER FOR PROFESSIONELLE

Op til havesæsonen 2021 præsenterer STIHL to nye batteridrevne trimmere – FSA 60 R, som er den mest kraftfulde batteridrevne trimmer til private forbrugere, og FSA 86 R, som er en kraftfuld startmodel til profesionelle. Begge modeller klipper præcise græskanter og er bekvemme og lette at bruge.

FSA 60 R og FSA 86 R er to effektive trimmere, der gør det nemt at have flotte kantlinjer – også i større haver og på større grønne områder. Moderne design, batteriets placering i maskinhuset og den gode vægtfordeling er nogle af de egenskaber, modellerne har til fælles.

–FSA 60 R er et fantastisk produkt rettet mod private forbrugere. Næste skridt blandt vores batteridrevne trimmere er FSA 86 R, som er en god model til professionelle. Begge disse maskiner er effektive og lette at bruge – det afgørende for, hvilken model der er bedst, afhænger som altid af, hvor stort det grønne område er, og hvor lang tid ad gangen man arbejder, siger Henrik Tångberg, der er Technical Customer Support hos STIHL Danmark.

Det, der adskiller de nye modeller, er batterisystemerne og dermed driftstiden. FSA 86 R indgår i AP-systemet, som først og fremmest er rettet mod profesionelle, og har noget længere driftstid sammenlignet med FSA 60 R, som er en del af AK-systemet til forbrugere, der ønsker sig lidt ekstra. FSA 60 R leveres både som separat maskine og i et sæt med med AK-systemets mellembatteri AK 20 og en AL 101 lader.

Begge trimmere er udstyret med en børsteløs EC-motor, og har lavt lydniveau og kan med fordel bruges i støjfølsomme miljøer. Motorens tyngde forneden og batteriets centrerede placering i maskinhuset foroven giver en god vægtfordeling og balance. Dette kombineret med det kraftige griberør, det ergonomiske greb og den trinløse regulering af omdrejningstallet hjælper brugeren med at arbejde hurtigt og bekvemt.

FSA 60 R og FSA 86 R leveres med afstandsbøjle, så der også kan opnås perfekte resultater ved træer, buske, kantsten og andre genstande. Begge modeller kan bruges med trimmertråd eller plastknive, og det er let at skifte trimmerhoved alt efter behov og præference. Trimmerne leveres med trimmerhovedet AutoCut C 6-2, som er designet til nem håndtering af trimmertråd, og DuroCut 5-2 samt PolyCut 6-2 med plastknive fås som tilvalg.

FSA 60 R FSA 86 R
Volt 36 V 36 V
Batterisystem AK AP
Klippediameter 350 mm 350 mm
Vægt (ekskl. batteri) 3,3 kg 3,4 kg
Driftstid 25 min. med AK 20 batteri 35 min. med AP 200 batteri

FSA 60 R og FSA 86 R kan fås hos STIHL forhandlere fra marts 2021.

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte
Marketingkoordinator Karina Siglev Valtersdorf, STIHL Danmark
Mail: karina.valtersdorf@stihl.dk

Om STIHL