Den nye batteridrevne håndstøvsuger STIHL SEA 20 rengør let små overflader, uden generende strømledning. Foto: STIHL

STIHL udvider sortimentet og lancerer en batteridrevet håndstøvsuger

STIHL SEA 20 er den første af sin slags fra STIHL. Den batteridrevne håndstøvsuger er lille, men en af de mest kraftfulde i sin voltklasse. Kompakt design og godt udstyr i kombination med en lang driftstid gør SEA 20 meget anvendelig i hjemmets mindre rum såvel som sommerhuset og bilen.

Den nye håndstøvsuger SEA 20 ser ikke ud af meget, men har et stort anvendelsesområde og masser af kraft. Støvsugeren vejer kun 1,1 kg uden batteri og mundstykke, har et ergonomisk og blødt håndtag med låsbar gasknap, som gør den ekstra bekvem at anvende.

– Håndstøvsugeren imponerer ikke bare med sin høje sugekraft og omfattende standardudstyr – SEA 20 har også en attraktiv prissætning. Man får ganske enkelt meget kraft for pengene, siger Mats Gustafsson, nordisk produktchef hos STIHL.

Den praktiske maskine er en af de mest kraftfulde håndstøvsugere i sin voltklasse og gør hurtigt rent – uden generende ledning og behov for en stikkontakt. Et tydeligt og velplaceret LED-display viser batteriets status. Med 10,8 V lithium-ion-batteriet AS 2 har SEA 20 en driftstid på ca. 14 minutter, og med laderen AL 1 opnås et fuldt batteri på omkring 70 minutter.

Det snavs, som støvsuges op, havner i en tæt opsamler, som nemt kan løsnes og tømmes, når den er fuld. SEA 20 er udstyret med et totrinsfiltersystem, som nemt kan rengøres og genanvendes af hensyn til en optimal ydelse og levetid.

Den batteridrevne håndstøvsuger leveres med et radiatormundstykke, et universelt børstemundstykke samt et forlængerrør og en fleksibel slange. Desuden medfølger en praktisk pose til transport og opbevaring af SEA 20 og alt det tilhørende tilbehør.

SEA 20 indgår i AS-batterisystemet fra STIHL, som frem for alt henvender sig til hus- og haveejere. Ud over den nye håndstøvsuger omfatter AS-systemet den batteridrevne busktrimmeren HSA 26 og batterihåndsaven GTA 26 og bliver udvidet med yderligere havemaskiner til private forbrugere.

SEA 20 fås hos autoriserede STIHL forhandlere i Norden fra første kvartal af 2022.

STIHL SEA 20

Batterikapacitet:

Batterivægt:

Driftstid:

Opladningstid med opladeren AL 1:

10,8 V

28 Wh

2,1 Ah

0,2 kg

80% / 100% = 55/70 min.

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte:
    Karina Siglev Valtersdorf, marketingkoordinator STIHL Danmark, +45 36 86 05 02, karina.valtersdorf@stihl.dk

Om STIHL

STIHL tilbyder maskiner og produkter til haver, skove og grønne områder. Via autoriserede forhandlere leveres blandt andet batteridrevne havemaskiner som robotplæneklippere, hækkeklippere og græstrimmere samt højtryksrensere, motorsave, kratryddere og smarte løsninger til såvel private som professionelle brugere. STIHL er en global koncern, hvor kvalitet og sikkerhed er i centrum, og som arbejder på at bidrage til en mere bæredygtig fremtid. Koncernen har omkring 20.000 medarbejdere og omsatte for 5,06 milliarder euro i 2021. Det nordiske hovedkontor ligger i Sverige, og der er afdelinger i Norge, Danmark og Finland. Læs mere på www.stihl.dk.