Nu lancerer STIHL nu motorsav: MS 400 med banebrydende ydeevne i 60-kubikklassen

STIHL styrker sin position som global markedsleder og producent af maskiner og produkter til skov, have og grønne områder med lanceringen af MS 400. Den nye motorsav er udviklet specielt til professionelle brugere inden for først og fremmest skovbrug. Med enestående effektivitet og brugervenlighed får MS 400 skovarbejde til at nå nye højder.

Den banebrydende MS 400 tilbyder det bedste effekt/vægt-forhold i 60 cc-klassen, hvilket gør den til den ultimative motorsav til fældning, afgrening og savning af træ. På trods af den imponerende effekt på 3,9 kW vejer MS 400 kun 5,5 kg, hvilket gør den særligt nem at håndtere og betjene.

– Hos STIHL ser vi virkelig frem til at lancere STIHL MS 400 på markedet og få mulighed for at føje endnu en kraftfuld motorsav til vores produktsegment. Saven er det perfekte valg til professionelle skovbrugere, som har brug for en kraftfuld, pålidelig og alsidig motorsav til at klare de krævende udfordringer inden for skovbrug, siger Mats Gustafsson, Product Launch Manager hos STIHL i Norden.

Med det høje drejningsmoment på 4,3 Nm og imponerende acceleration mindsker MS 400 arbejdstiden betydeligt og muliggør mere effektivt skovarbejde. Desuden har den en underside med lige ribber, så det er nemt at manøvrere den langs stammen. Dette minimerer også opsamling af snavs, så brugeren ikke behøver bruge så meget tid på rengøring.

Det nye HD2-luftfilter har et forbedret design, som giver længere interval mellem vedligeholdelsesperioder, mens det opvarmede håndtag (VW) sikrer komfort og ydeevne selv under kolde forhold. Desuden har MS 400 et nyt design med blødere og rundere linjer, som giver bedre ergonomi.

Højdepunkter:

• Høj ydeevne og lav vægt: STIHL MS 400 tilbyder det bedste effekt/vægt-forhold i 60 cc-klassen med en effekt på 3,9 kW og en vægt på kun 5,5 kg.
  • Mere effektivt arbejde: STIHL MS 400 har højt drejningsmoment og imponerende acceleration – hvilket reducerer arbejdstiden betydeligt og muliggør mere effektivt skovarbejde.

• Forbedret design: Det nye HD2-luftfilter giver længere interval mellem vedligeholdelsesperioder, mens det opvarmede håndtag (VW) sikrer komfort og ydeevne selv under kolde forhold.

MS 400 fra STIHL lanceres i foråret 2025.

Specifikationer

MS 400

Energikilde:

Benzin

Motor:

2-MIX

Kubik:

62,6 cc

Motoreffekt:

3,9 kW

Vægt:

5,5 kg

Lydtrykniveau:

107 dB(A)

Lydeffektniveau:

120 dB(A)

Vibrationer venstre/højre (m/s²):

4,3 / 4,2

Om STIHL
STIHL tilbyder maskiner og produkter til haver, skove og grønne områder. Via autoriserede forhandlere leveres blandt andet batteridrevne havemaskiner som robotplæneklippere, hækkeklippere og græstrimmere samt højtryksrensere, motorsave, kratryddere og smarte løsninger til såvel private som professionelle brugere. STIHL er en global koncern, hvor kvalitet og sikkerhed er i centrum, og som arbejder på at bidrage til en mere bæredygtig fremtid. Koncernen har omkring 19 805 medarbejdere og omsatte for 5,3 milliarder euro i 2023. Det nordiske hovedkontor ligger i Sverige, og der er afdelinger i Norge, Danmark og Finland. Læs mere på www.stihl.dk.

Johanna Hedström

Pressekontakt +46706221708