Takket være det justerbare blæserør med metalring rundt om mundstykket, er BGA 60 både fleksibel og ergonomisk samtidig med, at den er robust og slidstærk.

Kraftfuld, let og med lavt støjniveau – STIHL BGA 60 egner sig optimalt til både private og semiprofessionelle

Den nye batteridrevne løvblæser, STIHL BGA 60, fjerner blade og haveaffald fra grønne arealer og veje på ingen tid. Løvblæseren er perfekt til haveinteresserede, som ønsker at arbejdet i et lavt og behageligt støjmiljø, såvel som brugere, der arbejder med pleje af grønne arealer.

Med en blæsekraft på 15 Newton er STIHL BGA 60 den mest kraftfulde batteridrevne løvblæser i STIHL AK-systemet – et batterisystem tilpasset private brugere. Takket være den børsteløse EC-motor med hastighedsregulering og boost-funktion leverer den en høj blæsekraft og luftgennemstrømning på op til 780 m3/h – for BGA 60 er hverken fugtige blade, græsafklip, kviste eller mindre haveaffald nogen udfordring. På trods af sin kraftfulde ydelse vejer maskinen blot 2,5 kg, og kun 3,8 kg inklusive det anbefalede AK 30-batteri. BGA 60 kan anvendes i meget støjfølsomme områder - perfekt til den haveinteresserede, som ikke vil genere sine naboer, men også til den semiprofessionelle bruger, som ikke har pleje af grønne arealer som sin primære arbejdsopgave og har behov for en let og effektiv løvblæser.

– Takket være batteridriften betyder brugen af BGA 60 både nul emissioner og mindre støj. Brugeren behøver ikke høreværn, og det er muligt også at anvende løvblæseren i støjfølsomme områder – f.eks. tætbebyggede boligområder eller i nærheden af hospitaler og ældreboliger, siger Mats Gustafsson, produktchef for STIHL Norden.

Den kompakte konstruktion af BGA 60, og det velafbalancerede design med tyngdepunktet tæt på håndtaget, gør brugen behagelig. Blæserøret længde justeres nemt og bekvemt efter brugerens behov. Det sikrer ikke bare god ergonomisk arbejdsstilling, men også optimal blæsekraft. Ved kontakt med jorden, f.eks. ved fjernelse af fastsiddende haveaffald, beskytter en metalring på det runde mundstykke blæserøret mod slitage.

Den batteridrevne løvblæser drives af et 36 V lithium-ion-batteri, som indgår i batterisystemet STIHL AK. Af hensyn til fuld ydelse anbefales batteriet STIHL AK 30, som sættes i maskinhusets batterirum og giver værktøjet en god balance. Ud over løvblæseren BGA 60, omfatter det modulære AK-system et bredt udbud af forskellige maskiner. Derudover også batterier med forskellig kapacitet samt opladere – meget praktisk og omkostningseffektiv for dem, som ejer mere end én maskine i samme batterisystem.

BGA 60

1,2 m/s²:

Driftstid:

16 minutter med batteriet AK 30

Tilgængelig i Norden hos autoriserede STIHL forhandlere fra maj 2022.

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte:
Mats Gustafsson, produktchef STIHL Norden, +46 (0)302-248 00, mats.gustafsson@stihl.se
Karina Siglev Valtersdorf, marketingkoordinator STIHL Danmark, +45 36 86 05 02, karina.valtersdorf@stihl.dk

Om STIHL
STIHL tilbyder maskiner og produkter til haver, skove og grønne områder. Via autoriserede forhandlere leveres blandt andet batteridrevne havemaskiner som robotplæneklippere, hækkeklippere og græstrimmere samt højtryksrensere, motorsave, kratryddere og smarte løsninger til såvel private som professionelle brugere. STIHL er en global koncern, hvor kvalitet og sikkerhed er i centrum, og som arbejder på at bidrage til en mere bæredygtig fremtid. Koncernen har omkring 20 550 medarbejdere og omsatte for 5,49 milliarder euro i 2022. Det nordiske hovedkontor ligger i Sverige, og der er afdelinger i Norge, Danmark og Finland. Læs mere på www.stihl.dk.