Førsteklasses ydeevne med den nye STIHL BGA 250 – håndholdt løvblæser med konstant batterikraft

STIHL lancerer den nye BGA 250 – en håndholdt og batteridrevet løvblæser, der gør hurtigt og effektivt udendørs arbejde endnu nemmere. Maskinen er den mest kraftfulde af sin slags på markedet, og kombinationen af lavt støjniveau og høj ydeevne i hele driftstiden betyder, at den er ideel til professionelle brugere.

Den nye BGA 250 er kompatibel med batterierne AP 300 S og AP 500 S og leverer konstant høj effekt i hele driftstiden. Løvblæseren er velegnet til hurtigt og effektivt at fjerne blade, hækafklip og andet haveaffald. Det kompakte og lette design med en vægt på kun 4,5 kg (med batteri) sikrer god kontrol og gør arbejdet nemmere for brugeren.

– Vi udvider vores produktsortiment med endnu en batterimaskine. BGA 250 er en løvblæser, som er både ergonomisk og kraftfuld, siger Clara Bergström, Product Manager Pro, STIHL i Norden.

– Løvblæseren er designet med henblik på at imødekomme de høje krav, som professionelle brugere stiller til ydeevne og komfort, hvilket gør den til det perfekte værktøj til alle slags vedligeholdelse af udendørs områder.

Optimalt design og smarte funktioner

Det kompakte design muliggør nem betjening og fleksibelt arbejde, hvilket resulterer i effektivt arbejde med mindre anstrengelse. Det buede blæserør er designet, så vridningskraften i håndleddet minimeres, hvilket giver en mere behagelig oplevelse for brugeren. Løvblæseren har meget lave støjniveauer på trods af den høje effekt.

BGA 250 er udstyret med praktiske funktioner som f.eks. betjeningsanordning til konstant sugekraft og fuld effekt, og LED-displayet viser tydeligt det valgte hastighedsniveau. Hastigheden kan nemt styres med tommelfingeren, hvilket giver bedre ergonomi, og den smarte hastighedsstyring sikrer optimal brug af batteriets kapacitet.

Højdepunkter:

• Kraftfuld ydeevne: STIHL BGA 250 leverer konstant høj effekt i hele batteriets driftstid, ideelt til hurtigt og effektivt arbejde.

• Ergonomisk og let design: Med en vægt på kun 4,5 kg (med batteri) og et kompakt design sikres nem håndtering og mindre træthed hos brugeren.
  • Lavt støjniveau: På trods af høj effekt har BGA 250 et meget lavt støjniveau, hvilket giver et behageligt arbejdsmiljø og er skånsomt for omgivelserne.

• Smarte funktioner: Betjeningsanordninger til konstant sugekraft og fuld effekt og LED-display til nem hastighedskontrol samt ergonomisk design, som hjælper med at opnå en behagelig arbejdsstilling.

STIHL BGA 250 lanceres i september 2024.

Specifikationer

BGA 250

Vægt inkl. batteri:

4,5 kg

Maks. lufthastighed:

85 m/s

Driftstid i boost-tilstand:

Lydtrykniveau:

84 [dB(A)]

Lydeffektniveau:

92 [dB(A)]

Batteri:

Fuld effekt med AP 300 S eller AP 500 S

Om STIHL
STIHL tilbyder maskiner og produkter til haver, skove og grønne områder. Via autoriserede forhandlere leveres blandt andet batteridrevne havemaskiner som robotplæneklippere, hækkeklippere og græstrimmere samt højtryksrensere, motorsave, kratryddere og smarte løsninger til såvel private som professionelle brugere. STIHL er en global koncern, hvor kvalitet og sikkerhed er i centrum, og som arbejder på at bidrage til en mere bæredygtig fremtid. Koncernen har omkring 19 805 medarbejdere og omsatte for 5,3 milliarder euro i 2023. Det nordiske hovedkontor ligger i Sverige, og der er afdelinger i Norge, Danmark og Finland. Læs mere på www.stihl.dk.

Johanna Hedström

Pressekontakt +46706221708