Den 19.-20. juli samles de bedste TIMBERSPORTS® atleter fra hele Norden i Malung, Sverige.

Nordisk TIMBERSPORTS® mester skal kåres: danske atleter er klar til kamp

Den 19.-20. juli samles de bedste TIMBERSPORTS® atleter fra hele Norden i Malung, Sverige, for at konkurrere om titlen som nordisk mester. De danske atleter er klar til at tage udfordringen op og er repræsenteret i alle tre konkurrenceklasser.

De danske atleter har vist stærk udvikling i løbet af sæsonen 2024, som hidtil har været præget af både internationale og nordiske konkurrencer. Ved de Nordiske Mesterskaber konkurrerer atleterne individuelt i mindst fire og maksimalt seks discipliner, afhængigt af konkurrenceklasse og præstation gennem konkurrencen.

I årets mesterskab er det Felixia Banck (Women), Esben Pedersen (Pro) og Bo Andersen (Rookie), der er klar til at udfordre de øvrige nordiske atleter om titlen i deres respektive konkurrenceklasser. Ved sidste års nordiske mesterskab tog Felixia Banck, 37, en andenplads, kun ét point efter den regerende mester Tove Njåstad.

– Til det nordiske mesterskab 2024 er målet helt klart en plads på podiet. Jeg mangler stadig at indhente den manglende træning efter sygdom, men synes at formen så småt begynder at blive bedre, siger Felixia Banck og fortsætter:
– Jeg glæder mig til konkurrencen og håber at kunne sætte en god tid i Standing Block Chop.

Rookie-atleten Bo Andersen, 24, placerede sig som nummer fire sidste år, men tog guldet hjem i den seneste Nordic Cup-konkurrence og ser frem til at træde op på scenen igen.
– Jeg har 100 procent fokus på nordisk mesterskab. Det er inden for rækkevidde, og det er nok hele højdepunktet for mit 2024, siger Bo Andersen.

I år har Danmark en konkurrerende atlet i Pro-klassen, da Esben Pedersen, 25, er rykket en konkurrenceklasse op.

Efter konkurrencen venter sidste delkonkurrence af Nordic Cup 2024 i norske Elverum, 9.-11. august, International Women’s Cup i Tyskland og European Trophy i Schweiz – før sæsonens store højdepunkt: VM i Toulouse, 8.-9. november.

Dato og tider for de Nordiske Mesterskaber 2024
Fredag den 19. juli
14:00 – Rookie (livestreames via Facebook, Instagram og TikTok).

Lørdag den 20. juli
12:30 – Women (livestreames via Facebook, Instagram og TikTok).
14:00 – Pro (livestreames via Facebook, Instagram og TikTok).

Johanna Hedström, pressekontakt STIHL TIMBERSPORTS®, +46 706 22 17 08, johanna.hedstrom@morepr.se