Den svenske atlet Emil Hansson, 20, fik tildelt et wildcard og deltager dermed i den internationale konkurrence World Trophy. Sammen med Ferry Svan repræsenterer han Sverige.

Ferry Svan og Emil Hansson klar til World Trophy 2022

Den 28. maj er det tid til TIMBERSPORTS® mesterskabet World Trophy i Wien – konkurrenceformatet, hvor en atlet gennemfører fire discipliner i et og samme heat. De professionelle atleter Ferry Svan og Emil Hansson repræsenterer Sverige i det, der kommer til at skyde sæsonen i gang – og desuden bliver deres første konkurrence med publikum siden 2020.

Den 27.-28. maj skydes konkurrencesæsonen i ekstremsporten TIMBERSPORTS® i gang, og for de svenske PRO-atleter Ferry Svan og Emil Hansson venter det krævende mesterskab World Trophy. Svan sikrede sin plads i kraft af sejren ved den europæiske Trophy-kvalifikation forrige år, og Emil Hansson deltager i mesterskabet takket være et af to wildcards.

– Jeg føler mig i rigtig god form og har i optakten til sæsonen fundet en stabilitet, som jeg ikke rigtig har haft tidligere. Det er rigtig skønt at være i gang med sæsonen. Målet for weekendens konkurrence er at komme på podiet. Jeg har ladet op i lang tid, og det bliver sjovt at konkurrere foran publikum igen, siger Ferry Svan.

– Det bliver sjovt med sæsonens første konkurrence. Jeg har trænet meget og ser frem til at teste formen til World Trophy. Jeg er jo med på et wildcard og vil først og fremmest fokusere på at levere så god en præstation som muligt og forsøge at få føling med selve konkurrenceformatet, som jeg synes er rigtig sjovt, siger Emil Hansson.

På lørdag den 28. maj mødes verdens førende TIMBERSPORTS® atleter to og to i dueller, hvor kun vinderen går videre. Mesterskabet afgøres på Rathausplatz i Wien og indebærer et stafetlignende format med udskillelsesheats i fire discipliner: Stock Saw, Underhand Chop, Single Buck og Standing Block Chop. Atleterne skal gennemføre alle fire discipliner hurtigst muligt. Vinderen af hvert heat går videre, indtil der kun er to atleter tilbage til finalen.

Yderligere konkurrencer i weekenden
Om fredagen den samme weekend nås en milepæl for TIMBERSPORTS® i Norden til konkurrencen International Women Cup 2022. Der repræsenterer Tove Njåstad Sverige som den første kvindelige nordiske atlet i international sammenhæng. Samme dag løber Rookie World Championship 2022 af stablen på Rathausplatz. Her konkurrerer svenske Edvin Karlsson og elleve af verdens førende rookie-atleter i tre runder og fem konkurrencediscipliner.

Følg livesendingen fra International Woman Cup den 27. maj fra kl. 15.00 her: https://youtu.be/tGZK4wnIlwA
Følg livesendingen fra Rookie World Championship fra kl. 18.00 her: https://youtu.be/fGT3nCZ3hS0
Følg livesendingen fra World Trophy den 28. maj fra kl. 18.00 her: https://youtu.be/-DVZQ6hyEp8

Læs flere nyheder fra TIMBERSPORTS® Danmark her.