Felixia Banck repræsenterer Danmark i det, som bliver de nordiske mesterskabers allerførste konkurrence på kvindesiden.

Danmark udfordrer ved de nordiske mesterskaber i TIMBERSPORTS® - debut på kvindesiden

Den 27.–28. august mødes den nordiske elite i STIHL TIMBERSPORTS® for at kåre en vinder af de nordiske mesterskaber 2022. I år stiller Danmark med et stærkt team til holdkonkurrencen og så er tre danske atleter klar til at dyste individuelt - herunder Felixia Banck, der repræsenterer Danmark ved de nordiske mesterskabers allerførste konkurrence på kvindesiden.

TIMBERSPORTS® sæsonen har hidtil haft flere nordiske konkurrencer med deltageæse af danske ekstremsportsudøvere. I løbet af sommeren blev formen skærpet for Bo Andersen (Rookie), Esben Pedersen (Rookie) og Felixia Banck (Women), ved tre stævner i Nordic Cup. Felixia Banck fik sin konkurrencedebut under Nordic Cup og fortsætter nu sin TIMBERSPORTS® karriere i forbindelse med de nordiske mesterskaber. I år er det nemlig første gang, at kvindesiden repræsenteres under et nordisk mesterskab.

– Jeg er så spændt på at skulle konkurrere. Jeg har været på flere træningslejre, men er faktisk ikke begyndt at træne for alvor før for ca. 2 måneder siden, så det var nervepirrende at deltage i min første konkurrence tidligere på sommeren. Jeg ville elske at se flere konkurrencer i kvindeklassen. Jeg tror, at jo flere konkurrencer, der arrangeres for kvinder, jo flere vil deltage, og med flere kvinder, der konkurrerer, vil motivationen stige for deltagerne, siger Felixia Banck.

– Til det nordiske mesterskab er min drøm at få en 3. plads, men mit hovedmål er at klare de udfordrende tidsgrænser i hver disciplin. Der er nogle fantastiske atleter, der slutter sig til os fra Østrig og Tyskland, og de bliver helt sikkert svære at slå, men 3. pladsen er stadig en mulighed, siger Felixia Banck.

For Rookie-atleterne Bo Andersen og Esben Pedersen bliver dette sæsonens sidste konkurrence. Bo Andersen fik sin konkurrencedebut tidligere i år ved første runde af Nordic Cup, og sluttede efter tre runder på en imponerende andenplads. Ved årets nordiske mesterskaber er de to danske Rookies også klar til at udfordre konkurrenterne i søndagens holdkonkurrence.

– I betragtning af, at det er min første sæson, er jeg ret tilfreds med resultaterne, og jeg vil uden tvivl fortsætte min TIMBERSPORTS®-karriere næste år – forhåbentlig endnu stærkere. Ved de nordiske mesterskaber håber jeg på en podieplads, men jeg ved, at det bliver hårdt. Jeg skal også stille op sammen med det danske hold for første gang, og jeg glæder mig rigtig meget, siger Bo Andersen.

Verdensmesterskabet i Sverige nærmer sig
I løbet af weekenden vil de svenske og norske PRO-atleter også kæmpe om pladser i den individuelle konkurrence til dette års VM. De har en intens konkurrencesæson bag sig, og efter de nordiske mesterskaber vil det stå klart, hvilken atlet der skal repræsentere deres land i den individuelle konkurrence ved VM, som afholdes 28.-29. oktober i Gøteborg, Sverige.

Dato og tider for de nordiske mesterskaber
STIHL TIMBERSPORTS® nordiske mesterskaber 2022 livestreames lørdag via Facebook, Youtube og Twitch.

Lørdag 27. august
10:00 – Rookie/Intermediate og Women. Livestreaming starter 09:45, følg den her.
16:10 – PRO. Livestreaming starter 15:55, følg den her.

Søndag 28. august
10:00 – Holdkonkurrence